רכבת שנעה על מסילות וירטואליות נחשפה החודש בסין. הרכבת שמכונה
Autonomous Rapid Transit) ART) נחשפה בעיר ז'וז'ו ב -2 ביוני. אורכה כ -30 מטר והיא מצוידת בחיישנים המזהים את ממדי הכביש. יכולת זו מאפשרת לרכבת לעקוב אחרי מסלולים ללא צורך בהתקנת מסילות מתכת.
כל רכבת כזו יכולה להכיל עד 307 נוסעים, והיא מסוגלת לנווט ברחובות בצורה קלה יותר מאשר אוטובוס במהירות של עד 70 קמ"ש. מאחורי הטכנולוגיה של הART עומד התאגיד הסיני CRRC Zhuzhou שגם עיצב חלקים ממסילת הרכבת המהירה בסין. הפיתוח החל לפני כ4 שנים ואמור להסתיים בשנה הבאה. הART זולה משמעותית מבניית שירותי מטרו בלמעלה מ90% – כך טוענת לפחות היצרנית.
נזכיר גם שבמקביל מתכנן איש העסקים המילארדר אילון מאסק, רכבת הנוסעת בתוך מנהרה ייעודית במהירות 1,200 קמ"ש. הרכבת אמורה לנוע על פי התכנון בעזרת לחץ אויר.
נקודת המפתח כאן היא יכולת המצברים שלה לאגור אנרגיה. בסרטון כתוב שהיא נוסעת עד שבעים קמ״ש והסוללות מחזיקות מעמד עד 25 קמ . המסילות ברכבות תחתית ועלית כמו זו בירושלים משמשות להולכת אנרגיה הן לא נועדו רק לשמש כביש לרכבת. מרגע שיש לסינים פתרון לאנרגיה בסוללות שיכולה להיות אפקטיבית ,עם מחזורי טעינה קצרים זו המהפיכה האמיתית כאן. מצד אחד זה מקל מאד על בניית מסלולים שהרי כל שנדרש הוא ליישר את המסלול להתאים אותו , לבנות תחנות בדרך ולסמן אותו. ומהצד השני זה פתרון טכני להולכת אנרגיה לאורך הקו.
אפשר לדמיין רכבת המרחפת רחיפה מגנטית – מעל פס בקוטב ההפוך מתחתיה, אשר מיוצבת באמצעות דפוס דו-מימדי כלשהוא של משיכה ודחיה בחתך שלה ועוד פסים מתחתיה. לא לגמרי בטוח שהפיזיקה של זה מסתדר.
אבל – הסרטון הזה בסה"כ מראה אוטובוס בעיר ז'וז'ו. בקרוב – אופניים בעיר חלסטרה.
זה פשוט רכב \ אוטובוס \ סוג של מטרונית שעוקב אחרי סימונים על הכביש.
אין פה איזו טכנולוגיה פורצת דרך, אבל מבחינת פתרון זה יכול להיות ישים.
אתה בטוח שזה לא פייק ניוז? בסרט רואים אוטובוס ארוך עם גלגלים והגה, כמו המטרונית שנוסעת בחיפה והקריות כבר כמה שנים.
לגבי מערכת ההייפרלופ של מאסק, הרעיון נראה רחוק, אבל אי אפשר לזלזל בבנאדם שהמציא וביצע את פייפאל, טסלה, ספייס איקס וכו'.