טורבינות הרוח של דנמרק יצרו בחודש שעבר מספיק חשמל כדי לענות על צרכי המדינה כולה. העם הסקנדינבי יצר ב22 לפברואר 97 ג'יגה ואט בשעה, הודות למזג אוויר סוער במיוחד. זה הספיק לענות על ממוצע הצריכה של 10 מיליון משקי בית באיחוד האירופי. דנמרק היא לא היחידה שהצליחה להגיע להישג המרשים הזה. גרמניה כבר עשתה את זה בשנה שעברה, כשסיפקה את כל צרכי תושביה באמצעות אנרגיה מתחדשת למשך יום אחד. פורטוגל עשתה זאת במשך ארבעה ימים רצופים. ההישגים האלה מעמידים את אירופה כמובילה בתחום האנרגיה המתחדשת.
דובר WindEurope, עמותה המנטרת את נתוני אספקת החשמל באמצעות אנרגיית הרוח, טען כי מדובר בהישג מרשים. באותו היום, על פי WindEurope סופקו 18.8 אחוזים מצריכת החשמל האירופי מאנרגיית הרוח כאשר בגרמניה הנתון הזה עמד על 52 אחוזים. סך כל אנרגיית הרוח היוותה 45 אחוזים מכלל תצרוכת החשמל של דנמרק ב2016.
90% מכלל האנרגיה החדשה בשנת 2016 באירופה, מקורה היה באנרגיה מתחדשת. טורבינות הרוח היו בין שתי האנרגיות החדשות המובילות ביבשת והיוו יותר מ50% מכלל מקורות האנרגיה החדשים באותה שנה. בשנת 2007, קיבולת החשמל מאנרגיית הרוח עברה באירופה את הקיבולת האפשרית מהמזוט והיתה השישית בגודלה ביחס לשאר סוגי האנרגיות. ב2013 היא עברה כבר את קיבולת החשמל מאנרגיית הגרעין, על אנרגיית המים (HYDRO) היא דילגה בשנת 2015 וב2016 אפילו הצליחה להביס את הפחם. כיום רק קיבולת החשמל מגז גדולה יותר מקיבולת החשמל מהרוח באירופה.
ב 4 מדינות באירופה – צרפת, הולנד פינלנד, אירלנד וליטא רשמו בשנה שעברה שיא במספר טורבינות הרוח שהוקמו. בחופי הולנד הוקמה חוות טורבינות הרוח השניה בגודלה בעולם והחל מסוף 2016 היא כבר מספקת חשמל לכלל אזרחי המדינה. גרמניה מצליחה להפיק מהרוח פי שלוש אנרגיה מכל מדינה אחרת באירופה. בשנה שעברה התקינה גרמניה טורבינות רוח המספקות 44% מסך כל קיבולת אנרגיית הרוח שהותקנה באותה שנה אירופה.
החפירות והזעקה בנושא החינוך נשמעות מכל עבר ומשפיעות על כל תחומי החיים.
לאחר שפגשתי בכתבה קטנה ב"ממון" בנושא "שיעור אחר"
http://www.shiuracher.org/index.php?option=com_content&view=article&id=570&itemId=290
כל כך הופתעתי לטובה שהרעיונות כבר רצים מספר שנים ויותר מ500 אנשים יקרים פועלים בתחום שטרם הוכר רשמית בידי השלטון…
היוזמה הנפלאה של האנשים היקרים.
תקנו אותי אם אני טועה…בבקשה.
המדינות דוגלות במדיניות של הכשרת הון אנושי והרגלים לימודיים כלשהם דרך מערכת החינוך. בישראל, בהחלטה שחוקקה ב1949 במסגרת חוק חינוך חובה, התלמידים מחוייבים להימצא במערכת החינוך קרוב ל15 שנים.
כידוע, בגילים אלה ישנה השפעה רבה על מבנה האישיות.
מאחר וילדים אלה נותרים בבית הוריהם נוטים הם ל"התפנק" על חשבון ההורים ימינה או שמאלה.
ללא התחשבות בגזע, דת או מין.
פעם, רוב ילידי שנות ה 50 וה60 של המאה ה20,
עזבו את הבית והקימו משפחות מוקדם יותר בהשוואה להיום.
לכן אני שואל…
1. מה היה מצב משבר הדיור אילו יותר בגירים היו יוצאים מבתי ההורים מוקדם וזקוקים למגורים?
2. מה הטעם במדיניות חוק חינוך חובה, אם לא באמת מכשירים את אותם תלמידים לעצמאות ולאיכות מקצועית? (בוגרי תואר ראשון שעובדים בעבודות מזדמנות).
3. מה הטעם במדיניות המירוץ לציונים ולשאיפה להצלחה אגוצנטרית עם תופעות הלוואי כמו שבאות לידי הביטוי ברוב חברי כנסת ישראל או מנהלים "יוקרתיים" ?
4. יש כאן באמת מדינה מקסימה וגם אנשים יקרים ואכפתיים שתורמים משכלם, מזמנם ומשליחותם לתת להעצמת המדינה, כן ירבו…
5. חג פורים שמח, בשורות טובות ושקידה לברירות, בריאות והצלחה בחינוך, לטובת הכלכלה האמיתית.
יואל היקר, הבעיה היא שאין לנו צאצאים משותפים.
למען האמת, נהפוכו, מודה אני שכך.
אך עם זאת, לאור התייחסותך לצמד המילים "צאצאים שלנו" מכל ים המלל.
אני מסיק שכן ליבך עם צאצאים כלשהם ולכן ארחיב בנושא, אשמח למשוב.
רעיון כללי לשוויון הזדמנויות, צמיחת משק באמצעות חינוך – הון אנושי.
התוכן שיועבר לתלמידים צריך להטמיע:
מסורת, ערכים, כבוד הדדי, שיתוף פעולה, תמיכה, סימפטיה, סולידריות, הבנת האחר והקשבה לסביבה.
מהות החיים על פני האדמה יותר מצריכה להיות הודיה תמידית, לחיות את הרגע שבו האדם קיים ולתכנן את עתידו.
העיקרון שאדם יוכל ללמוד את סביבתו הביתית והאזורית, לחוש את הסביבה ולהיות מודע וער.
נניח את תמימותנו בצד, את האגו ונלמד לכבד את האחר תוך כדי לימוד, חינוך הקשבה ושיח.
תמיד יהיו את אלה שיהיו יותר, ממניעים ביתיים ומשפחתיים, אך בסיס יציב יתמיד גם בתנאים קשים.
אנחנו – עם ישראל כאומה צריכים לגבש רפורמה משרד החינוך שתכלול את:
"המדריך לאדם הבוגר בתקווה לשנות 2000 המאוחרות".
להשקיע ברצינות בדורות הבאים, לגייס אהבה ושקידה לידע, להעצים את עצמנו בהשלמה, על מנת למנוע הרס או חורבן כפי שההיסטוריה בארץ מתארת במגוון תקופות.
ללמד את הנוער את המידע החיוני בהתאמה.
http://www.iba.org.il/program.aspx?scode=2187492
1.0. כאשר מורים יהיו ערכיים ויעברו סדנאות בתקופות החופשים ובכך יתנו מעצמם יותר.
ניסיון והאינפורמציה שמערכת משרד החינוך תטמיע בהם דרך בעלי מלאכה שיעבירו הרצאות למורים מכל הספקטרום התעסוקתי האפשרי.
2.0. כאשר בתקופת החופש הגדול שיחולק לרבעים, יערכו בחינות בגרות בהתאמה ללוח הזמנים.
התלמידים החרוצים יוכלו לגשת לבחינות בגרות נוספות באמצעות אתר אינטרנט מותאם שמאפשר להם לגשת לתוכן הלימודי מהבית במהלך תקופות המבחנים, תהליך זה יתרום במסגרתו תחושת אחריות ותכנון עתידי, בדומה לאקדמיה, יבחרו קורסי מורשת ופנאי לפי רוחם ושכלם.
3.0. כיתות מקוונות, מקרנים ורמקולים, צוות חינוכי מרובה ברוטציה לקבוצות גדולות.
מורה ראשי יעביר את ההרצאה כאשר מורי עזר משגיחים ותומכים בתתי-הקבוצות, ברוטציה זו יתאפשר למורים לשקוד, לחלוק משמרות ולהבין את החומר שהם מלמדים.
4.0. שינוי מהותי (מעבר לחינוך) במסגרת תבנית בסיס העבודה היומי.
במקום בסיס 9 שעות עבודה, יטמע בסיס 4 שעות עבודה.
עובדים יוכלו לתאם עם המעסיק (כמובן) משמרות כפולות או משולשות.
לחילופין יוכלו עובדים לעבוד בשתי עבודות שונות באותו היום.
רווח העובד והמסים יותאמו וכל עובד יוכל להעשיר את עצמו במגוון התמחויות, במקום להחליף עבודות יווצר גיוון.
5.0. סטודנטים ובוגרים יוכלו להשתלב במערכת תעסוקה מתקדמת בתחום לימודם בהתאם למשמרות של 4 שעות עבודה.
שעות עבודה אפקטיביות בהם העובד, עובד! ולא ____ץ.
לסיכום:
נכון שצאצאים זה עניין יחסי
אבל עם כל הכבוד, איך אפשר לפתור בעיות? אם לא דרך ניסוי.
אני מאחל לכל זוג הורים בריאות, כושר ואושר לחנך את צאצאיהם.
אך בלתי אפשרי לבטל את מערכת החינוך במדינה, כי אחרת השמרטפות תהיה יקרה מפז…
עם זאת שינוי המדיניות אפשרי.
ואז (בעוד 30 שנים) יואילו בטובם חברי כנסת ואנשי מפתח לשמש דוגמה טובה כי יצמחו משורש יציב מתוך אמון.
כך נוצרת הכלכלה האמיתית
“שלטון שמבוסס על עיקרון של כוונות טובות כלפי העם כמו אב כלפי בניו, כלומר שלטון אבהי, שבו מתייחסים לנתינים כילדים וכקטינים שאינם יכולים להחליט מה מועיל ומה מזיק להם ושכופה עליהם לנהוג בפסיביות ולהמתין רק לחסדי המדינה שתשפוט כיצד עליהם להיות מאושרים – אם בכלל תרצה שהם יהיו מאושרים. זוהי הרודנות הגדולה ביותר שאפשר להעלות על הדעת. ארגון מדיני שמבטל את כל החופש של הנתינים ומותיר אותם נטולי זכויות.” (קאנט)
מאוד מפתה לחשוב דמיונית על אומה\עם\חברה\גזע\צבע\מגדר, ולדבר בשמו ולטובתו וככה בדיוק נשללת מכל פרט את חירותו.
למה זה מפתה ?! כי אני מרגיש לא סתם פרט, אני האומה אני העם אני החברה ואני הגזע ואני הצבע ואני המגדר, ואננננניייי זה שיאמר לכם מה ואייך ומי ומתי.
ביהדות הדמיון הזה נקרא "עבודה זרה" ששם נשללת מכל פרט את חירותו ונגזלת ממנו את הטבע ומשעבדת אותו לדמיון = דגל\פסל\אומה\עם\חברה\גזע\צבע\מגדר.
הנאו ליברל והפוסט מודרניזם הגיעו כבר לתובנה הפשוטה הזאת ואמרו:
"בעיני בן חורין, המדינה היא אוסף של בני אדם ולא ישות שמעל ומעבר להם, הוא רואה את השלטון כאמצעי, כמכשיר, ולא כמי שמעניק חסדים, כאדון או כאל שיש להעריצו ולשרתו בצורה עיוורת. אין הוא מכיר בשאיפה לאומית כלשהי, אלא באשר היא ההסכמה בין השאיפות שלהגשמתן פועלים האזרחים כל אחד לחוד. אין הוא מכיר במטרה לאומית כלשהי, אלא באשר היא ההסכמה לגבי המטרות שלמענן נאבקים האזרחים כל אחד לחוד" (קפיטליזם וחירות – מילטון פרידמן).
אבל מה ? הנאו ליברל מעמיד הכל על המסורת (ראה חוקת חירות של האייק) כלומר המסורת מספיקה לבני חורין להתנהל בטוב.
ואני לא הצלחתי להבין בדיוק על איזה מסורת מדוברת, האם מסורת של מלחמות והשמדת עמים שלמים, והפיכות חברתיות בכל חברה וחברה ?!
ברור שלא, הם מדברים על המסורת של הקניינים והדינים וכו' וכו'
ואם המסורת כל כך טובה, אז אייך אנו מגיעים למלחמות ולהפיכות חברתיות באופן תמידי ? כלומר להעמיד הכל על מסורת, אתה קודם כל צריך לשכנע שהמסורת טובה וקיומית. ואם היא לא כלומר יש מלחמות ויש רעב ועוני, אז אייך אתה סומך על המסורת ? ואם לא סומכים על המסורת, אז באים המשטרים והדיקטטורות עם צידוק משכנע למה צריכים אותם, הרי אדם לאדם זאב ואי אפשר לסמוך עליו ועל המסורת.
טענתי כלפי הנאו ליברל היא, שהוא חיי באשליה. או שתחזיר את הטבע לבן חורין, או שתקבל שוב ושוב דיקטטורים ופשיזם.
אין דבר כזה מסורת, ואם כבר יש מסורת זה דווקא המלחמות והעוני והרעב שאחריו באים הדיקטטורים.
המסורת שהם מתכוונים להם הוא כמובן הקניין והדינים. אבל הם לא שמים לב שהקניין והדינים לא קבילים (מסורתית ורציונלית ומשפטית) כל זמן שיש פרט\נולד אחד שאין לו קניין פרטי משלו. ולכן לכל אלה שאין להם, הם ייצאו לציד ודיי בצדק, וכי למה שהם יקבלו את המצאת הקניין והמצאת הצוו של לא תגנוב ?
וזה באמת המסורת האמיתית, כלומר זה שיש לו רוצה מאלה שאין להם שיכירו בקנייניו ויקבלו על עצמם את הצוו של לא תגנוב על חשבון מותם הוודאית. אז המסורת היא שאלה שאין להם פשוט מוציאים להם לשון ארוכה ויוצאים לציד.
קח את היהודי הישראלי כדוגמא: הוא נרדף ונרצח על ידי אלה שיצאו לציד באירופה השואה. ולכן הוא קיבץ עוד כמה יהודים להחזיר לעצמם את ארץ ירושתם. אומר ועושה, כבשו וקנו וכו' וכו' והקימו מדינה. והנה העמידו הכל המסורת. ומה התוצאה ? שרוב הצעירים צריכים לשלם משכורת שלימה לאחיהם החזירים בשביל הזכות לישון בארץ ירושתם. וכל משאבי הארץ נמכרו לזרים. ויבוא טוב לצרכן על חשבון עמלים בארץ ירושתם, ועוד ועוד.
בקיצור אפשר לסמוך על המסורת במצב כזה ? כלומר חורבן הבית מכורח לבוא, אז אולי המסורת של המלחמות היא המסורת האמתית ולא המסורת של הקניין והדינים ?!
התשובה שלך היא חינוך, אבל אי אפשר לסמוך על חינוך שהאדם רעב ושהאדם הוא משועבד לזולת. הרי ראינו את אותו מגבניק (איתמר אלון) מלח הארץ שרצח שני בנקאיים בבאר שבע כי לא רצו לתת לו אשראי, כלומר שאתה מעמיד אדם בפינה ולא נותן לו אשראי, הוא בצדק מסוגל לרצוח, הרי למה שנחשוב שאפשר לשלול מאדם את הטבע וגם לא לתת לו אשראי = תמות מתחת לגשר בשקט.
וזה במקרה פרטי, ק"ו במקרה של ציבור שלם שאתה שולל ממנו הכל בכל מכל כל וכופה עליו להיות עבד נרצע לזולת.
לסיכום:
אי אפשר להעמיד הכל על חינוך כנ"ל. מה עוד שאי אפשר לקבוע חינוך בכפיה.
(חינוך יהודי לא לאומני רק דווקא גלותית טובה מאוד, כי היא מקדשת את הנוודות על חשבון הקניינים. הווה אומר, לא טוב לך כאן אז תנדוד למקום יותר טוב, אתה לעולם לא מפר את הערכים ואת המוסר, ולכן באמת היהודי הגלותי לעולם לא חשב להקים חברה\מדינה)
בלי שנחזיר לכל פרט\נולד את הטבע, לא תעזור חינוך ולא תעזור מסורת.
והחזרת הטבע לא מספיקה, חייבים לשלוט באליל הכסף שמכנסת את ההון אצל יחידים = שלילת הטבע ושיעבוד האדם לזולת.
אם אנחנו רוצים להבטיח לעצמינו ולזרעינו חופש וחירות ?! יש שתי תנאים לדבר 1, החזרת הטבע לכל פרט 2, אי שליטת אליל הכסף על האדם.
אם לא נפנים את הדבר הפשוט הזה ?! אז נסתובב סביב עצמינו לנצח עם מלחמות והפיכות חברתיות. לא מסורת ולא חינוך יכול לעזור לנו, ובוודאי לא משטרים שעל כך גם הפוסט מודרניזם מסכימים כנ"ל.
פתרון טכנולוגי הנדסי צריך להימדד גם ביעילותו הכלכלית.
מדידה כזו יכולה להתבצע רק בתנאי תחרות ושוק חופשי.
זה לא המצב בנוגע לשדות סולאריים (בין אם בחימום מים ובין אם בתאים פוטו-אלקטריים) וגם לא בטורבינות רוח.
והמבין יבין.
טורבינות רוח לדוגמא דורשות שטחים גדולים עם קונסטרוקציות רציניות של ביטון, ברזל ופלסטיקה. יש פה אלמנטים רציניים של נזק לסביבה. כמובן שגם בתחנות פחם או גז. אבל לא הגיוני להעמיד פנים שמדובר בפיתרון "נקי".
בתחנת כוח בגז לפחות יש ניצול קרקע משמעותי יחסית להספק החשמלי המיוצר.
דברים חכמים נאמרו.
אך יש הבדל משמעותי בין דיבורים למעשים
כאמור בפתגם:
"אין חכם כבעל ניסיון"
יש צורך ברפורמה במשרד החינוך.
מהר ככל האפשר…
נשמע שכל המגיבים כאן בעלי ערך למדינה הקטנה שלנו ולדעתי הצנועה, זו תוצרת של מורשת שהעניקו לכם משפחתכם או הסביבה הקרובה לליבכם באמצעות אמון.
יש להעניק לצאצאים שלנו ערכים, ניסיון וידע רלוונטי על מנת להתמודד בעולם כה דינאמי.
חבל על השעות הרבות שהם מבזבזים בבתי הספר שלא מכבדים את שמם, מלאים בתכנים משובלנים ומוגשים בצורה משעממת.
כאשר התקציבים של משלמי המיסים מתחלקים באופן שרירותי בין מפלגות שונות למטרות שונות, במקום לעמול יחדיו למטרה משותפת ולשמש דוגמה חיה וטובה.
לשאוף למשק שמייצר בעצמנו.
קיבלתי לאחרונה המלצה מאיש אהוב לקרוא את הספר, האיש הזכיר שזהו ספר שקשה לסיימו:
"זן ואומנות אחזקת האופנוע"
אך לא מפריע לי שהכותב רוברט מ. פירסיג מקשקש עם עצמו עד להגשת התוכן העיקרי.
כי יש לי תיאבון לקרוא ולהתפתח יחד איתו בהשתלשלות העלילה וסבלנות להתקשקש עם מלאכת הכתיבה המדויקת והאיכותית שלו.
לכל אדם, לכל ילד או ילדה יש את התיאבון למשהו, אך ללא ניסיון בתחום לא ידע זאת לעולם.
זאת הסיבה שרפורמה במערכת החינוך מוכרחה להיכנס במהרה בין גלגלי הבירוקרטיה.
חינוך נכון יתרום לילדים למצוא את ה"אני" שלהם ויוביל לאנשים בריאים יותר, לניסיון ולבעלי מקצוע איכותיים יותר וכל המעלות שהוזכרו כאן קודם.
(נמאס מהטענה הזאת שילד ישחק ויתבלבל כדי לשמור על הילדות שלו, מה תעזור לו הילדות אם יצמח בלי שורש וירגיש חוסר סיפוק בבגרותו כי טרם מצא את יעודו?)
כולנו שותפים לעתיד כאן…
הם שם למעלה בכנסת לא אשמים.
הם שורדים, רק לאחר עשור מרגע התממשותה של רפורמה במערכת החינוך בישראל נתחיל לראות פירות של הצלחה.
5 יחידות במקצועות הליבה זאת התחלה יפה מאוד, עם זאת…
תהליך זה דורש הון של אנשים קטנים שפועלים למען מטרה ענקית, אך אפשרית, שתיצור את הכלכלה האמיתית
בני
הרפורמה היחידה הנחוצה במשרד החינוך היא ביטולו
על משרד החינוך ומערכת החינוך הציבורית לחדול מלהתקיים
הבעיה בכל ים המלל שרשמת היא ההנחה שיש דבר כזה "הצאצאים שלנו"- לא בני אין דבר כזה. לי ולך בני אין צאצאים משותפים ולכן כל תכנון של מערכת חינוך שתשרת את "הצאצאים שלנו" יוביל לתוצאות שגויות
בפועל הילדים אינם משותפים
הורה ידאג לילדיו שלו בלבד, ילדי השכן אינם שלו אלא של השכן
יואל היקר.
לייק ענק ממני, זה מהתובנות העמוקות של חירות האדם. זה זה תבונה עמוקה מאוד ברציונליות. (אבל תזכור שזה מפיל את יסודי הקפיטליזם. כי הפרדוקס הקפיטליסטית היא שמצד אחד רוצה שוק חופשי ומצד שני כופה להיות חלק בחלוקת העבודה, בשביל לכפות להיות חלק בחלוקת העבודה הוא חייב 1, לשלול ממך את הטבע מראש פלוס לשלול את הירושה 2, חייב חינוך כפייתי שהעבדים\צאצאיך יהיו כשירים להיות חלק בחלוקת העבודה. "יש להשקיע עד לנקודה שבה התשואה הנוספת מחזירה את סכום ההשקעה" (קפיטליזם וחירות))
יואל היקר, הבעיה היא שאין לנו צאצאים משותפים.
למען האמת, נהפוכו, מודה אני שכך.
אך עם זאת, לאור התייחסותך לצמד המילים "צאצאים שלנו" מכל ים המלל.
אני מסיק שכן ליבך עם צאצאים כלשהם ולכן ארחיב בנושא, אשמח למשוב.
רעיון כללי לשוויון הזדמנויות, צמיחת משק באמצעות חינוך – הון אנושי.
התוכן שיועבר לתלמידים צריך להטמיע:
מסורת, ערכים, כבוד הדדי, שיתוף פעולה, תמיכה, סימפטיה, סולידריות, הבנת האחר והקשבה לסביבה.
מהות החיים על פני האדמה יותר מצריכה להיות הודיה תמידית, לחיות את הרגע שבו האדם קיים ולתכנן את עתידו.
העיקרון שאדם יוכל ללמוד את סביבתו הביתית והאזורית, לחוש את הסביבה ולהיות מודע וער.
נניח את תמימותנו בצד, את האגו ונלמד לכבד את האחר תוך כדי לימוד, חינוך הקשבה ושיח.
תמיד יהיו את אלה שיהיו יותר, ממניעים ביתיים ומשפחתיים, אך בסיס יציב יתמיד גם בתנאים קשים.
אנחנו – עם ישראל כאומה צריכים לגבש רפורמה משרד החינוך שתכלול את:
"המדריך לאדם הבוגר בתקווה לשנות 2000 המאוחרות".
להשקיע ברצינות בדורות הבאים, לגייס אהבה ושקידה לידע, להעצים את עצמנו בהשלמה, על מנת למנוע הרס או חורבן כפי שההיסטוריה בארץ מתארת במגוון תקופות.
ללמד את הנוער את המידע החיוני בהתאמה.
http://www.iba.org.il/program.aspx?scode=2187492
1.0. כאשר מורים יהיו ערכיים ויעברו סדנאות בתקופות החופשים ובכך יתנו מעצמם יותר.
ניסיון והאינפורמציה שמערכת משרד החינוך תטמיע בהם דרך בעלי מלאכה שיעבירו הרצאות למורים מכל הספקטרום התעסוקתי האפשרי.
2.0. כאשר בתקופת החופש הגדול שיחולק לרבעים, יערכו בחינות בגרות בהתאמה ללוח הזמנים.
התלמידים החרוצים יוכלו לגשת לבחינות בגרות נוספות באמצעות אתר אינטרנט מותאם שמאפשר להם לגשת לתוכן הלימודי מהבית במהלך תקופות המבחנים, תהליך זה יתרום במסגרתו תחושת אחריות ותכנון עתידי, בדומה לאקדמיה, יבחרו קורסי מורשת ופנאי לפי רוחם ושכלם.
3.0. כיתות מקוונות, מקרנים ורמקולים, צוות חינוכי מרובה ברוטציה לקבוצות גדולות.
מורה ראשי יעביר את ההרצאה כאשר מורי עזר משגיחים ותומכים בתתי-הקבוצות, ברוטציה זו יתאפשר למורים לשקוד, לחלוק משמרות ולהבין את החומר שהם מלמדים.
4.0. שינוי מהותי (מעבר לחינוך) במסגרת תבנית בסיס העבודה היומי.
במקום בסיס 9 שעות עבודה, יטמע בסיס 4 שעות עבודה.
עובדים יוכלו לתאם עם המעסיק (כמובן) משמרות כפולות או משולשות.
לחילופין יוכלו עובדים לעבוד בשתי עבודות שונות באותו היום.
רווח העובד והמסים יותאמו וכל עובד יוכל להעשיר את עצמו במגוון התמחויות, במקום להחליף עבודות יווצר גיוון.
5.0. סטודנטים ובוגרים יוכלו להשתלב במערכת תעסוקה מתקדמת בתחום לימודם בהתאם למשמרות של 4 שעות עבודה.
שעות עבודה אפקטיביות בהם העובד, עובד! ולא ____ץ.
לסיכום:
נכון שצאצאים זה עניין יחסי
אבל עם כל הכבוד, איך אפשר לפתור בעיות? אם לא דרך ניסוי.
אני מאחל לכל זוג הורים בריאות, כושר ואושר לחנך את צאצאיהם.
אך בלתי אפשרי לבטל את מערכת החינוך במדינה, כי אחרת השמרטפות תהיה יקרה מפז…
עם זאת שינוי המדיניות אפשרי.
ואז (בעוד 30 שנים) יואילו בטובם חברי כנסת ואנשי מפתח לשמש דוגמה טובה כי יצמחו משורש יציב מתוך אמון.
כך נוצרת הכלכלה האמיתית
זה שיולדים פחות משניים זה מצויין ופחות הורס את הטבע ויותר איכות חיים ועם העידן הדיגיטלי והרובוטי אין צורך בגידול אוכלוסיה ואין רע בהקטנתה אף.
אחלה אז אל תביא ילדים, ותעזוב את רכושם של אירים בשקט
מה שקורה ברוב המדינות המערב ובשבדיה באופן קיצוני, הוא שהממשלה בוזזת את רכושם ועתידם של הצעירים ולא משאירה להם מספיק משאבים להביא ילדים.
ואז הם נבהלים שהאוכלוסיה מזדקנת אז הם מביאים מהר מהר מוסלמים ומשננים את הלחש העוצמתי ״צדק חברתי״ שיגרום למוחמד לזנוח את האיסלם ולהפוך ליוהן עם נשימת האוירה שבדי.
כמובן שזה לא עובד. מספר המהגרים המוסלמים שמצאו עבודה הוא פחות מ1% . ומה שנשארת זה עם אוכלוסיה מקומית שמשלמת לאוכלוסיה זרה כדי שזו תכבוש אותה
למרות שהמדינה דואגת לצורכי הכל לא מביאים ילדים?
לא מביאים ילדים רבים, כי מבינים שתכלית החיים איננה התרבות כחיית השדה המכורה ליצריה. לימוד, התבוננות פנימית, התעוררות, חשובים יותר.
בשבדיה נטל המס הוא 75 אחוז – עצור רגע והרהר על הנתון הזה
המדינה לא דואגת לאף אחד. המדינה מרוששת ומענישה את האזרחים שעובדים קשה. אותם אנשים לא מביאים ילדים משתי סיבות
1. אין להם כסף לתמוך בילדיהם כי כספם נגנב עי המדינה
2. הם מבינים שאין להם כסף ולא רוצים שילדיהם יחיו בעוני בחסות המדינה
האידאילוגיה של אי הבאת ילדים היא דבילית משתי סיבות:
1. האנשים שנופלים בפח הם בדרך כלל אלו שילדיהם לא יהיו ״חיות השדה״. אלו שמתרבים כמו שפנים לא מבינים על מה אתה מדבר. כלומר, העולם מגשים את הנבואה של הסרט
idiotcracy
2. להביא ילדים זה לא רק להפליץ אותם. להביא ילדים ולחנך אותם על בסיס ערכים ופילוסופיה מערבית, שיהיו אנשים חושבים (ולא אנשים שחושבים שמגיע להם) וימשיכו את התרבות המערבית. אותה תרבות שלקחה את האדם מהבוץ והגונגל ושמה אותו על הירח.
תרבות נמדדת ביושר, פשטות וטוהר, כנות, נדיבות, שלום, שלווה ואושר.
כשתרבות מחפשת עצמה באוביקטים חיצוניים פרי מעשי ידיה סופה אבדון.
כשאדם לא מכיר עצמו הוא עבד לייצריו, מביא על עצמו חורבן ואבדון.
תלות באוביקטים חיצוניים עד השתעבדות להם היא תלות הרת אסון.
רמז ברור ומובהק לגבי הכיוון שהאנושות הפרימיטיבית הולכת אליו ניתן ב100 השנים האחרונות.
יותר מ100 מיליון הרוגים בשתי מלחמות עולם ומה שביניהן.
זיהום והרעלת סביבת האדם.
רפואה שכעת ברור שמביאה יותר מחלות חדשות מתרופות וטיפולים ממה שמרפאת.
טכנולוגיה המשמשת לייצור פצצות מימן, מגיפות ורעלים קטלניים המוניים, מאיימת בהחרבת האנושות, היא התרבות שאתה מתפאר בה.
הנדסת מזון גנטית מסוכנת ומחליאה שמאיימת בהכחדת מקורות מזון חשובים.
מאות מיליוני עבדים במפעלי הייצור בלא חיים משל עצמם.
בשלב הבא השתלטות הקיברנטיקה, המחשוב והרובוטיקה על התודעה האנושית והפיכתה לחלק ממכלול חסר חרות וחיים.
טכנולוגיה היא כלי . כשהיא הופכת למטרה היא מאבדת עצמה לדעת.
הופכת את האדם לרובוט חסר רגש ורחמים מנוכר לעצמו וסביבתו. והתוצאה? התוצאה ידועה מראש.
״תרבות נמדדת ביושר, פשטות וטוהר, כנות, נדיבות, שלום, שלווה ואושר״
אכן הרבה מילים יפות שלכל אחד אומרות משהו שונה לגמרי , וללא הגדרה הם שום דבר חוץ מנפנוף ידיים
שלמה זה בדיוק הפוך היש דבר יותר נאצל מאשר הבאת חיים לעולם? לתת לו אהבה חינם? לחנכו לאהוב את כל החיים והטבע? מי שלא מביא ילדים ומחנכם מפקיר את העולם לאילו שלא איכפת להם. מי שרוצה שדרך מחשבתו תשרוד מביא הרבה ילדים ומי שרוצה שדרך הדאגה לטבע תעלם מן העולם לא מביא ילדים
ילדים הם ישויות אוטונומיות.
הם לא של אף אחד.
הם של עצמם בלבד, לא לשכוח את זה לעולם.
לראות בכל הילדים בני אדם נקרא אחווה.
חברה היא בני אדם הרואים עצמם בני אדם.
כשלא רואים בכל בני אדם, רואים זרים.
חברת זרים איננה חברה אלא חבורת זאבים.
הזר לעצמו רואה רק זרים.
לא ידוע לי על אף מדינה בעולם שנטל המס בה הוא מעל ל-51 אחוז , אז מספיק לקשקש על 75 אחוז מס. אפילו "מס עשירים" שמנסים ליישם בכל מיני מקומות בעולם לא עולה על 60 אחוז. לחזור שוב ושוב על דמגוגיה לא נכונה בניסיון לבסס איזו טענה זאת לא שיטה רצינית לטיעון. הבעיה שרוב האנשים אפילו לא טורחים לבדוק את הבולשיט הזה ואשכרה מאמינים לכל אחד פה.
שבדיה-נטל מס של 75 אחוז
http://www.zerohedge.com/news/2017-02-24/which-country-punishes-productive-people-most
http://www.zerohedge.com/news/2017-02-24/which-country-punishes-productive-people-most
Zerohedge פרסם את המספרים לפני כשבועיים
חפש
Which Country Punishes Productive People The Most?
שבדיה 75% נחש כמה ישראל?
הבעיה בישראל היא ״ הירוקים״ !!! משרד הגנת הסביבה ורשות להגנת הטבע מתנגדים בכל דרך אפשרית להקמת חוות רוח . במלחמה כמו במלחמה זה כולל ה כ ל . הם ממציאים מונחים שלא קיימים במציאות , ו/או בשום מקום אחר בעולם, כגון , ״ מכלול נופי ״ הטענה שטורבינות רוח גורמות ״ לזיהום נופי ״ (?) , מתעקשים על כל מני פרמטרים הזויים כגון ״ רעש בלתי נישמע ״ , השפעות ״ צל ארוך״ בזמן השקיעה (?) שיבוש שדות מגנטים על ״ מערכת ניווט דבורים״ וכ׳ . כולם מתייחסים אל המשועממים האלה בכבוד ומזמינים את הירוקים לוועדות ושם הם מזהמים את הישיבות בפייק פאקטס שלהם. שום דבר שהם מציגים שעות על גבי שעות בוועדה אינו מדעי,אין שום נתונים , שום דבר לא נבחן במדינות אחרות , הכל ספקולציות והפחדות , שורה התחתונה : צריך לעצור את הכל , ולעשות מחקר !!! או .. וכאן הנקודה הכי מעפנה , כולה הם רוצים כסף למימון מחקר . כן .. כסף לגו׳בים ולחברים שלהם .. מתי כבר מישהו יבדוק את האינטרסים של חבורת הפקידים האלה שלא רואה ממטר התחממות גלובלית, חשמל ירוק , מתחדש , לא מזהם? כמה כסף ובריאות של כל הציבור והדורות הבאים אנחנו אמורים לשלם בעבור 3.5 נשרים בגולן שעובדים על תחזוקתם עשרות פקחים מרשות הטבע והגנים כבר 50 שנה? ?
חשבתי שהירוקים ילחמו בזיהום הסביבה, אם יבחרו.
עכשיו עולה ספק, שכן הם מכשילים את אפשרות הפחתת זיהום האוויר מתעשייה ותחבורה ע"י מעבר לאנרגיה נקייה.
נוכלים מעידים על עצמם במעשיהם. האם אלה פני האומה של סלפנים, מתחזים ומעמידי פנים שרוצים לשפר, לתקן ומביאים יותר נזק מתועלת?
שכל רצונם לספק את תאוות בצעם האנוכית במסווים אלה ואחרים?
מסתבר שמדינות סקנדינביה מובילות גם במהפכות מהסוג הזה . מוזר שהמדינות האלה מובילות כמעט בכל מדד וקטגוריה שקיימת בעולם – חינוך , ייזמות , מדדי שחיתות ורמת פשיעה נמוכה לנפש,כלכלה , חברה , אנרגיה מתחדשת, שיוויון חברתי, תנאים והטבות סוציאליות מדהימות ועוד ועוד. מעניין מה המכנה המשותף להם ולמדינות אחרות באירופה שמיישמות מודל כזה? אה כן , הם לא בחרו דרווניזם חברתי שמונע על ידי שלטון תאגידי, בצע כסף ,תקשורת תאגידית, הון-שלטון ו"שוק חופשי" מדומיין. הם כן בחרו במיסוי גבוה (יחסית)שמשרת את כלל האזרחים( אוי ואוי) וכן שמרו על מדיניות רווחה בריאה , שבו הסיכוי שתהיה הומלס, זקן רעב ללחם, חסר טיפול רפואי בסיסי, חסר השכלה(כולל אוניברסיטה) או חסר דיור יהיה נמוך עד אפסי. אגב, זה לא מקטין את שיעור המליונרים במדינות האלה לנפש משום מדינה קפיטאליסטית מובהקת אחרת , כך שזה כלל אינו סותר את האפשרות של מעורבות המדינה בחיי האזרח ושוק חופשי או ייזמות וייצרתיות עסקית. בעוד שבחלק מהמדינות מוזרם הון עתק ליישב מליוני אסירים בבתי כלא (בארצות הברית סביב ה- 3 מליון למשל) ועוד טרליונים בשנה לשמר קומפלקס צבאי ומשטרה במלחמות שנועדו לשרת את התאגיד או הגנה לטובת התאגיד, כאן כנראה הכסף מוזרם לאזרח. המחשבה שהאזרח נמצא במרכז ולא מיליארדר שתרם מליונים לקמפיין בחירות למעומד לנשיאות , היא אשכרה גילוי שהרבה מדינות לא מצליחות לעלות עליו. מדהים עד כמה זה כואב. מה שיותר כואב הוא המחשבה שמקום אחד "המדינה" אשמה בכל תחלואי וכשלי החברה ובמקום אחר אותה מדינה (בשם אחר) מסוגלת לייצר שפע ורווחה לאזרח. חומר למחשבה..
אתה צודק לחלוטין – בתנאי שמתעלמים לגמרי מהמציאות ושואבים את המידע מfake news, מערכת החינוך הישראלית וגליונות נבחרים של מארוול קומיקס
הערה: אני אדבר ספציפית על שוודיה – כי אני מכיר אותה קצת יותר טוב מהשאר
חינוך. קולג' חינם – סבבה. אבל למה בממוצע לסטודנט שוודי יש חוב (הלוואת סטודנט) בסביבות 20 אלף דולר ( 75% מהממוצע האמריקאי). החיים מסביב לאוניברסיטה עדיין עולים כסף – והרבה (כי עלות המחייה בשוודיה היא גבוה תודות למיסוי). כמו בישראל, רוב התארים הם חסרי ערך לחלוטין, אבל אתה חייב תואר ראשון כמו שלפני 20 שנה היית חייב בגרות – אז אתה שורף עוד לפחות 3 שנים על לימודי "מגדר","כלכלה חברתית" או כל סוג של בולשיט אחר שאף אחד לא היה משלם לך עבורו אם לא היו מכוונים אליו אקדח לראש. לכן, אתה מסיים קולג' חינם עם חוב ענק ובלי שום כישורים שימושים
לדחוף מלא אנשים לאוניברסיטה סתם, יחד עם ערימות של כספי משלם המיסים זה לא משהו להתגאות בו – אלא אם אתה בקטע של השקעת 3 שנים ביצירת חתיכת נייר לתלות על הקיר
יזמות. אכן, בסקנדינביה יש הרבה יזמים. יש לכך כמה סיבות. שוודיה היא מקום 9 בעולם ב"קלות עשיית עסקים" (מדד של הבנק העולמי). אתה יכול לחפש את זה. בגדול זה אומר שיש מעט רגולציות והתערבות ממשלתית בכל הנוגע להקמת וניהול עסק. שזה בדיוק הפוך מסוציאליזם. הסיבה השנייה קשור למיסוי של חברות ענק אמריקאיות. לכל חברות ההיטק הענקיות יש מילארדי דולרים "כלואים" בחול. כדי להחזיר אותם לארה"ב הם צריכים לשלם מס. אז מה עושים? משקיעים וקונים חברות.
נכון, השוודים הם אוכלוסיה עם IQ גבוה, תרבות של עבודה ואנגלית מצוינת. אבל עדיין ברגע שטראמפ יקל על החזרת הכסף, הסטארט אפ הכי גדול בשוודיה עלול להיות הקמת מסגדים.
שחיתות ורמת פשע. זה נכון ללפני 5 שנים. שוודיה היתה חברה הומוגנית עם IQ גבוה. עד שהם התחילו להביא מוסלמים. נכון להיות, סטוקהולם היא העיר האירופאית עם מספר מקרי האונס הגובהים ביותר ועם מספר עולה של No go zones – גטאות של פליטים שהמשטרה לא נכנסת אליהם. משום מה, הם עדיין ממשיכים משום מה לשלם למהגרים מוסלמים שיבואו לאנוס את בנותם. דבר שאפשר להסביר ע"י או טימטום מוחלט או שחיתות.
נטל המס בשוודיה הוא מגוחך – 75% (3). או בשפה פשוטה מענישים אנשים שתורמים ומיצרים משהו. מה שאתה מקבל בתמורה הוא אוכלוסיה של מסוגלת לעמוד על הרגלים ולהעמיד את הדור הבא – גודל משפחה ממוצע בשבדיה הוא קטן מ-2 (המינימום לשמירת אוכלוסיה הוא קצת מעל 2).
השוודי יושב בשקט וסובל ממהגרים, חינוך חינם שמשאיר אותך בחובות ומערכת רפואית מחפירה (חכה חודשים בתור למשהו שפה בארה"ב אתה מקבל תוך יומיים). פשוט כי התרבות שלהם הוא להיות פאסיב-אגרסיב שמשהו רע קורה.
שבדיה (וסקנדינביה בכלליות) לא מצליחה בזכות הסוציאליזם, אלא היא מקום טוב למרות הסוציאליזם. פרט מעניין: שבדיה הייתה מתחרה ישירה לארה"ב בGDP לאדם לפני ה"מהפכה הסוצאליסטית".
https://www.theatlantic.com/international/archive/2013/05/the-high-price-of-a-free-college-education-in-sweden/276428/
https://www.fastcompany.com/3049086/the-future-of-work/how-post-collegiate-life-in-scandinavia-compares-to-the-us
(3) http://www.zerohedge.com/news/2017-02-24/which-country-punishes-productive-people-most
ועדיין מה שכתב בוריס במשפט המפתח:
"מקום אחד “המדינה” אשמה בכל תחלואי וכשלי החברה ובמקום אחר אותה מדינה (בשם אחר) מסוגלת לייצר שפע ורווחה לאזרח. " – הוא נכון.
למרות הערותיו של שחרורון.
התשובה לבעיות שהעלה היא בגוף הבעיות עצמן(מלבד הIQ היורד, אם לא תפסק ההגירה).
היפוך סיבה ומסובב
הסוציאליזם בשוודיה לא יצר שפע
היכולות של השבדים הם שיוצרים מספיק שפע למרות הסוצאליזם. בלי סוצאליזם הם היו כנראה אחת הכלכלות המובילות בעולם
בלי סוציאליזם כל כלכלה תהיה מהמובילות בעולם… צריך רק להעיף מבט על מקרי מבחן בהם חצתה גדר שרירותית בין 2 כלכלות באחת סוציאליזם בה המדינה מתערבת בחלק מהכלכלה אך לא בכולה ובשניה קומניזם בה המדינה מנהלת הכל: מערב מול מזרח גרמניה, דרום מול צפון קוריאה, הונג קונג מול סין, מיאמי מול קובה..
כל אדם הגון לאחר בחינת הראיות יבחין שיש מתאם בין חופש כלכלי לשגשוג
לרוע המזל החברתיים אינם הגונים מספיק כדי להבין
לא סוציאליזם יוצר שפע ולא קפיטליזם.
בני אדם הם שיוצרים שפע.
בקפיטליזם אנוכי השפע איננו מגיע לכולם. גם בסוציאליזם השפע אינו מגיע לכולם, אבל אם השפע מגיע לכולם, אז רק בכלכלה דמויית סוציאליזם.
אבל מהו שפע? שפע הוא זמן פנוי.
שכל אחד יבחר את המתאים לו.
״בני אדם הם שיוצרים שפע.״ זה אחד מאבני היסוד של קפיטליזם. הנח לאנשים לנפשם, אל תבזוז את רכושם והם יצרו שפע
״שכל אחד יבחר את המתאים לו״- זה הצד השני של אותו מטבע. קפיטליזם מתקיים רק אם יש חופש בחירה
קפיטליזם חזירי הוא סתם משפט של אנשים שמתבלבלים בין פאשיזם לקפיטליזם או סתם זורקים טאנטרום ראנדומלי כי הם חושבים שמגיע להם משהו אבל לא מקבלים אותו
קפיטליזם=אקדח+דולר(שוחד) לאור יום. סוציאליזם=אקדח+דולר במסווה של טובת הכלל.
קפיטליזם מתקיים רק אם יש חופש בחירה לעשירים.
אתה מדבר על פאשיזם
כמו תמיד אנשים פה לא מבינים בכלל את ההבדל בין קומוניזם לסוציאליזם ולכן קשה מאוד לנעל דיון ענייני שמסביר את היתרונות ואת החסרונות שלה. לכן אשתוק כי באמת אין דרך לדבר בשתי שפות שונות ולנסות להבין אחד את השני.
פשיזם: "משטר טוטליטרי השואף לאחדות למען מטרות לאומיות גם תוך דיכוי חופש הפרט ועל חשבון זכויות הפרט ורווחתו."
קפיטליזם הוא שיטה כלכלית-חברתית שבה אמצעי הייצור, השיווק והחליפין נמצאים בבעלות פרטית בחסות האקדח+הדולר.
חופש בחירה השמור לעשירים בלבד מתקיים בקפיטליזם רק בחסות האקדח+הדולר.
אין בקפיטליזם מטרות לאומיות, כך שקפיטליזם איננו פשיזם למרות הדמיון.
כאמור , זה שאתה קורא לזה בשם אחר לא הופך את זה לנכון
ברגע שיש לך אקדח (כלומר מדינה שכופה על אנשים דברים) אין לך קפיטליזם אלא פאשיזם
ובנוגע להבדל בין סוציאליזם לקומוניזם: סוציאליזם זה קומוניזם או פאשיזם במסווה.
שברית המועצות נפלה תומכי הסוצאילזם איבדו את הטיעון שלהם. לכן השיטה היא לשנות את השם מסוציאליזם-בינלאומי (קומוניזם) או סוציאליזם-לאומי (פאשיזם) לבולשיט כמו סוציאל-דמוקרט
הרעיון הוא שאי אפשר להנחיל קומוניזם במכה אחת צריך להגדיל את כוח המדינה לאט. עושים את זה עי 2 דרכים עיקריות:
1. ביזה הדדית: המושלים מבטיחים לא׳ את רכושו של ב׳ תמורת כח פוליטי ואז את רכושו של ב׳ לג׳ וכו
2. צואת שורים טהורה: הבטחות ללא שום אחיזה במציאות וללא אפשרות אמיתית לקיים (מפנסיות עד הכנסה בסיסית)
האיחוד האירופאי הוא דוגמה מצויינת לסוציאליזם-בינלאומי, ישראל סובלת ממקרה קשה של סוציאליזם-לאומי
כשעשירים שוללים מאחרים את זכותם להתקיים, הם ראויים לאקדח.
כשמבינים שחופש בחירה ששמור לעשירים בלבד מתקיים בקפיטליזם רק בחסות האקדח+הדולר, מבינים שקפיטליזם הוא דיקטטורה בתחפושת.
כשמבינים שלכולם שמור חופש בחירה, מבינים שוויון מהו. מבינים שאנוכיות מבטלת חופש בחירה ושוויון. מבינים שקפיטליזם הוא אנוכיות טהורה.
האלימות מובנית בקפיטליזם ובסוציאליזם. שתי השיטות הן דיקטטורה בתחפושת.
חופש חברתי הוא דבר חדש ושונה מכל שיטה אחרת.
פרושו ההבנה שחלוקה שוויונית של העושר היא תנאי הכרחי לחופש וייצירת עושר.
והנה הקומוניזם שוב
סליחה אבל זה לא הישג
זה פוקס