אתמול התגאתה המפקחת על הבנקים ד"ר חדווה בר בצמצום מצבת כוח האדם בבנקים. במסיבת העיתונאים השנתית בעקבות פרסום הדוח השנתי של הפיקוח על הבנקים, אמרה בר כי "בשנים האחרונות יש ירידה משמעותית במספר העובדים. כוח האדם הצטמצם ב-6000 משרות בשנים האחרונות. הבנקים ימשיכו לצמצם את כוח האדם לפחות עד שנת 2020. אבל זה לא יספיק, והבנקים יצטרכו לבצע הפחתה נוספת בכוח האדם". אכן בבנקים קיימת, או לפחות היתה קיימת, אבטלה סמויה בשל עודף כוח אדם ובכל זאת בדבריה של בר נעדר מישהו אחד מהמשוואה – הלקוח.
בר שכחה לרגע שבנקים הם לא ככל עסק רגיל. הם קיבלו את הרישיון הבלעדי מהמדינה לייצר את הכסף שלנו ולאחסן לנו אותו במה שנקרא פקדונות. אין לנו עוד גוף אחר שאנחנו יכולים לפנות אליו כדי שנוכל להפקיד או למשוך ממנו את הכסף. ככזה אי אפשר להסתכל על הבנק רק דרך החור הצר של ההתיעלות ורווחים. במדינה מתוקנת, הבנקים היו מחויבים להוסיף למערך השיקולים שלהם גם את השיקול החברתי. תפקיד הפיקוח היה לדאוג שלא רק הגדלת שורת הרווח תעמוד בראש רשימת המטלות של מנהל הבנק. אחרי הכל, חלק מהעובדים פוטרו בגלל סגירת מאות סניפי בנקים ברחבי הארץ תוך התעלמות מאלפי קשישים שנותרו חסרי אונים. בר אמנם טוענת שאחוז צמצום הסניפים בישראל נמוך ביחס לעולם, אבל את אותם פנסיונרים מישובי הדרום ,שנאלצים לסוע פעם בחודש עד לסניף בנק בבאר שבע כדי לקבל את קצבתם, זה ממש לא מנחם.
מילא אם ההתיעלות הזו היתה מובילה להוזלת השירות לצרכן אבל גם זה לא. מסתבר שרווחי הבנקים רק עולים במקביל לייקור השירותים שהם מספקים עבור הלקוחות. מהדוח השנתי של הפיקוח על הבנקים עולה כי הריבית הממוצעת במגזר משקי הבית, עלתה מ5.72% ב-2016 ל-5.87% ב-2017. לוקחי המשכנתאות קיבלו ריבית ממוצעת של-3.3% ב-2017. עליה של שליש האחוז מאז 2016. בעסקים הקטנים הריבית עלתה מ-3.43% ב-2016 ל-3.97% ב-2017. למי לא עלה אתם שואלים? לעסקים הבינוניים, הגדולים והטיקונים שנהנים מריבית יציבה של 2.2-2.6%.
בר הזכירה במסיבת העיתונאים גם את המיזוג או האי מיזוג הצפוי בין אגוד למזרחי. "עמדת בנק ישראל היא שמיזוג בין מזרחי לאגוד לא יפגע בתחרות ואולי אף ההפך – יחזק שחקן בינוני". פה באמת לא ברור האם בר הקיפה עצמה ביועצי אחיתופל או שהיא מפיצה פייק ניוז או במקרה הזה פייק הערכות. כל מנהל מתחיל יודע שברגע שאגוד ימחק וישאר טריאופול המורכב ממזרחי, לאומי והפועלים – זה יהיה הסוף למעט התחרות שעדיין נשארה בשוק הזה. התרחיש שמעלה בר הוא בניגוד לכל הגיון עסקי. נניח לרגע שמזרחי "המחוזק" ינסה, כפי שהיא חוזה, "לשבור את השוק" ויוזיל את עלויות הריבית והעמלות שהוא גובה מהצרכן. במקרה כזה הוא יגרור אחריו הוזלה מקבילה גם בלאומי והפועלים, שלא ירצו לאבד את הנתח שוק שלהם. התוצאה תהיה שאחוז השליטה היחסי של שלושת הבנקים במערכת לא ישתנה, אבל לעומת זאת הרווחיות של שלושתם תקטן בו זמנית. רק מנכל בנק מתאבד יסכים ללכת למהלך עסקי מטופש כזה.
גם אם נסתכל היסטורית – נגלה שלדברי בר אין שום אחיזה במציאות. הטריאופולים שהיו אצלנו בשוק – מסלקום, אורנג' ופלאפון בסלולר, דרך לאומי-קארד, כאל, וישראכרט, בתחום כרטיסי האשראי -באף אחד מהם לא ראינו תחרות. עזבו תחרות – אפילו טיפה רצון להתחרות לא היה שם. האמת שזו לא הפעם הראשונה שבר מפריחה הערכות שגויות ולא מבוססות שמגנות על אינטרס הבנקים. במכתב ששלחה ביוני 2016 למשרד המשפטים טענה שהחוק להגבלת שכר הבכירים (שעמד לעבור אז בכנסת) מעמיד "215 מנהלים בבנקים בסכנת עזיבה". בפועל אנחנו יודעים שעזב בסוף מנהל וחצי, הבנקים המשיכו לתפקד בהצלחה יתרה, והמנהלים הבכירים מסתפקים עד היום ב"רק" 2.5 מיליון ש"ח בשנה. בר לא חזרה בה מדבריה עד היום – גם ככה מי כבר זוכר שהיא אמרה אותם.
אני חייב לאריק תשובה מהפוסט הקודם שאני לא מוצא כאן.
אריק היקר.
אין שום קשר בין האל לטיעון הבסיס של היהודי. מבחינת היהודי האל אומר כביכול "הלוואי אותי עזבו ותורתי (תורתי = החשיבה המושתתת על אחדות הבינה כמו המדע עצמה) שמורו"
כלומר מבחינת טיעוני היהודי אתה לא צריך אל. במילא את הקלישאות השטחיות של המערב, אתה לא יכול למכור ליהודי.
המערב רוצה לשלוט בך ובצאצאיך שתהיו עבדים לטיקונים והדרך לשלוט בך לפי השטחיות המערבית היא לשכנע אותך שאין לך אל.
בזמן שאת אותו "אל" המערב מאמץ בחום לגבי המדע, כלומר בלי אחדות הבינה והיקום אין מדע, ככה שהוא חייב לאמץ לעצמו את האל האחד.
אבל כאמור הוא ורצה לשלוט בך, אז אייך יעשה זאת ? על ידי שלילת האל שנותן לך חירות וחופש טבעית.
כלומר אותו אל מדעית נותן לך חופש וחירות טבעית כולל את הטבע. אבל אז רח"ל תאמר – משהו שחרורון ויואל היקרים לא אוהבים – מגיע לי כמו שמגיע לך. את זה המערב לא רוצה, הוא רוצה שלא תהיה לך כלום בכדי שתהיה אתה ואשתך עבד לאיזה טייקון מקרי.
היסטורית המצאת האל התנהל הפוך לגמרי כפי שהמערב רוצה שתחשוב.
המצאת האל האחד בא לטעון על אחדות הבינה והיקום. ככה שאין סמכות עליונה ואנו כולנו בני חורין.
באו שרלטנים והמציאו כל אחד אליל כסמכות חברתית בכדי לשלוט בך ובזרעך עד עולם.
אחרי שבני אנוש השתחררו מהאלילים הדמיוניים, הגיע הדתות כלומר נביאי שקר = איש מדע נוכל ושקרן למשל מדעי הכלכלה השקריים.
אחריו הגיע הכחשת האל מהדתות בכדי להשתחרר מהשקרנים, אבל למעשה רצו פשוט לשלוט במקום הקודמים.
כלומר הכחשת האל משרת עכשיו את השרלטניים של היום.
וכנ"ל זאת שטחיות ופנאטיות גרידה.
אין שום קשר בין האם יש אלוהים או אין אלוהים, לטיעון הבסיסי של היהודי.
היהודי טוען דבר פשוט ביותר: אני לא מכיר בשום סמכות ולא מכיר בשום ערך ומוסר שהדוגמטיים שקדמוני המציאו לעצמן.
ולכן מותר לי הכל = מותר לא תגנוב ולא תרצח וכו' וכו' כלומר שאין קניין פרטי במציאות הכל מותר.
בכדי להמציא את הקניין ושהיא תהיה קביל מעשית מציאותית ועובדתית שזה אומר הזולת יקבל על עצמו את הצוו של לא תגנוב ?! אתה צריך לדאוג מראש שלכל נולד ליקום יש קניין פרטי.
היהודי טוען שככה זה היה והוא היורש של ארץ ישראל.
האם היהודי הולך בכוח לקחת את ירושתו ? אתה הרי מאשים את היהודי באלימות ומאשים את האל בכל אלימות אנושית היסטורית. בזמן שהיהודי מאז בר כוכבא לא דורש יותר את הירושה בכוח.
היהודי המציא את אבל ספירת העומר (שבע שבועות בכל שנה אבל) בכדי שנזכור שלאומניות גוזלת ממך את צאצאיך בשביל להקריב אותם על מזבח הלאומניות.
כלומר רבי עקיבא הקריב עשרים וארבע אלף תלמידים על מזבח הלאומני המשיחי שלו.
מאז אין יותר לאומניות ביהדות אלפי שנים.
כלומר כמו אברהם מוותר על הקרבת הרווק\הבן על מזבח הקניין הפרטי, והולך לקנות קבר לאשתו במחיר מלא אפי' שזאת ארץ ירושתו, ככה כל יהודי מאז המרד, לא מחזיר לעצמו את ארץ ירושתו באלימות.
דווקא היהודי שפירק מעצמו את עול התורה והמצוות והכחיש את האל, הוא הוא חזר לכבוש באלימות את ארץ ירושתו והמציא מחדש את הלאומניות המתחדשת.
זה מצליח לו לא להרבה זמן והנה החילון לא מצדיקה מצפונית את הכיבוש ואת הלאומניות, הרי אין אל ויש מקומיים מקדמו לנו וכו' וכו'
ואז השרלטניים מגייסים שוב את האל והיהדות בשביל להצדיק את הכיבוש והאלימות.
כלומר חזרת המשטר למסורת היא לא בכדי להחזיר לי ולכל יהודי את הקניין הפרטי שלהם מירושת אבות. לא ולא, הם חוזרים למסורת אך ורק להמשיך לשלוט בנו ואין שליטה בלי שלילת הטבע והירושה והנה ארץ ישראל לא שלנו בכלל = קפיטליזם.
לסיום:
אריק היקר, הכל בדיוק הפוך. הקפיטל בלי האל השקרי לא יכול להתקיים.
מאז רומי (הקפיטליזם התחיל עוד שם) אליל הכסף הוא האל המקודש והיחיד שנותן לך משהו בעולם. ובלי האל השקרי לא היו מצליחים לשרוד ולכן הרומאים אמצו לעצמם את הנצרות.
מאז עד היום הקפיטליזם קיימת אך ורק בזכות האל השקרי = אופיום להמונים.
אמריקה היא נוצרית וארץ ישראל אחרי אימוץ הקפיטליזם חוזרת לאל השקרי.
במקום שאין אל שקרי, בהכרח יש יותר רווחה. זה קורה בשמאל וקורה אצל החרדים.
ועדיין לא ברור כיצד ניתן לטעון "ארץ ישראל שייכת ליהודי" מבלי להיזדקק לאל אקסלוסיבי שבמקרה הזה מגדיר את המושג "יהודי", מעניק לו במתנה את חבל הארץ (שבעצמו אינו מוגדר היטב) ומרשה להפעיל אלימות כדי לאכוף את קבלת המתנה הזו.
הבעיה שנוצרת היא שאם לך מותר לסגוד לאל האקסלוסיבי שלך אז גם לאחרים מותר לסגוד לאל האקסלוסיבי שלהם ואז נוצרת מלחמה.
כמובן שמדובר בבעיה אוניברסלית, לא ייחודית רק ליהודים או לארץ ישראל. והאפשרויות לפתרונה בכל מקרה מערבים אלימות. או שהקרקע שייכת לכולם (ואז מופעלת אלימות מאורגנת חוקית לטובת "כולם" = קומוניזם). או שעושים מלחמה וכל קבוצה תופסת לעצמה את חלקה בכוח הזרוע והפצצות.
מצד אחד אתה והדר "מאשימים" את שחרורון שהוא נהנה מהאלימות שהפעילו קודמיו. מצד שני אתם נהנים מאותה אלימות בדיוק.
העמדה המיוצגת ע"י שחרורון קוראת לבסס עולם נטול אלימות (עד כמה שאפשר) באמצעות התנהלות המבוססת ע"י חוזים שנחתמים מרצון חופשי בין בני-אדם (או פירמות). בשיטה זו ניתן להכיר באלימות ובעוולות שהתרחשו בעבר, ולללמוד מהן ולנסות לבסס עולם חדש, מתוקן ומופחת אלימות.
בשיטה שלכם האלימות היא נצחית. לא מדובר בעוולה נקודתית שהייתה בעבר ונגמרה אלא פעילות מתמשכת ("מכה תמכה את זכר עמלק"). האל הנצחי מאפשר את האלימות הנצחית. האלים של הדתות הגדולות נוטים להיות מליטריסטים. הם מאפשרים אלימות ומצווים על אלימות (לפחות אליל הכסף אינו אלים במהותו). כך שעד שלא נגיע אל הגאולה של אמונה באל אחד (והיה ביום ההוא יהיה ה אחד…) נגזר עלינו – לפי שיטתכם – לחיות במלחמת אלים מתמדת.
״הם קיבלו את הרישיון הבלעדי מהמדינה לייצר את הכסף שלנו ולאחסן לנו אותו במה שנקרא פקדונות״
המשפט הזה לא לגמרי מדוייק (בנקים לא מיצרים כסף, הם מיצרים, אשראי, נגזרת של המטבע המכונה שקל). בכל אופן, המשפט הזה מכיל את הבעיה והפתרון:
הבעיה: המדינה מפעילה אלימות כנגד כל מי שמנסה להתחרות בבנקים
הפתרון: המדינה צריכה להפסיק להפעיל אלימות כנגד כל מי שמנסה להתחרות בבנקים, ולהניח לכל מי שרוצה להתחרות, להכנס לשוק
מהפכני!
כנראה שלא כולנו יודעים מדוע הגענו למצב בו המדינה שולטת על הבנקים,
הסיבה היא שהם פשוט היו מרמים כדבר שבשיגרה ויום אחד פשוט סוגרים את הדלת. וכמו תמיד כאשר הסקטור הפרטי מרמה הציבור דורש התערבות (זו הסיבה ל FDA, לפיקוח על מוניות ועוד ועוד).
לא שאני טוען שהמדינה זה הפתרון אך כל מי שיחפור קצת בהיסטוריה יבין שהאשמת המדינה זה בדיוק כמו להאשים את הזרים או את היהודים בצרות הכלכליות שלנו, עצימת עינים לכשלון השיטה.
מה גם שאי התערבות המדינה הוא כלל לא תנאי מספיק לתחרות, הרי יש מונופולים וקרטלים בתחומים רבים
בילבול של סיבה ומסובב.
הבנקים הם מגזר פרטי בשם בלבד. בנקים הם משרד ממשלתי לכל דבר.
בנקים מרמים היום, כי הממשלה מגנה עליהם
בנקים בשוק חופשי, יכולים לרמות, ואז למצוא את עצמם ללא לקוחות, בדיוק כמו כל עסק אחר שמרמה ואינו מוגן ע"י הממשלה
"וכמו תמיד כאשר הסקטור הפרטי מרמה הציבור דורש התערבות"
מוזר, אני חלק מ'הציבור' אבל מעולם לא דרשתי התערבות…
מסקנה- אתה טועה
שוב טעות היסטורית, בנקים לא היו של הממשלה, הם היו פרטיים לחלוטין ולכל בנק היו שטרות משלו.
נכון בנקים מצאו את עצמם ללא לקוחות ולקוחות מצאו עצמם ללא כסף.
לא רק שאתה טועה בנושא הבנקים כמובן לא התייחסת לכל שאר המקרים לאורך ההיסטוריה שהציבור רומה ודרש התערבות.
ודאי גם שרמאות לא גוררת איבוד לקוחות מיכוון שאתה שבוי בדרך כזו או אחרת. או שהרמאות גוזלת את ה COMMONS כגון פולקסווגן המרמה ומזהמת את האוויר של כולנו, רק בגלל שזה של כולנו בשיטה הכלכלית הנוכחית ובטח לא בתפיסה הליברטריאנית אפשר להעניש אותם. או פייסבוק ואתה פשוט שבוי כי פשוט כל הלקוחות נמצאים שם להגיד שיש רשת חברתית עם 1000 איש אחרים זה לא תחרות.
יואל
זה שאתה חלק מהציבור לא משנה את מהלך ההיסטוריה ובטח לא את המציאות היום יומית, במוחך הקודח אולי כן.
זה שחלק מהבנקים גנבו את לקוחותיהם לא אומר שגח הבנקים או אפילו רובם, לא ישרים
בדיוק כמו שיש מוכרי עגבניות שמרמים בשקילה ויש ישרים. אף אחד לא מצפה (עדין) מהממשלה להלאים את שוק העגבניות
אם הממשלה רוצה לספק שירותי פיקוח היא יכולה. אתה תלך לבנק בפיקוח ממשלתי ואני לבנק ללא פיקוח. בכל אופן, זה לא מצדיק נקיטת אלימות קשה כנגד מי שמנסה לעסוק בבנקאות
שוב הבנת הנקרא הלוקה בחסר.
אני כבר לא יודע כמה פעמים טענתי שאני כלל לא חושב שהמדינה זה הפתרון.אותך הרי זה לא מעניין. רק לטעון את אותם טיעונים שחוקים. אבל בהנתן מדינה ובהינתן השיטה הקיימת האזרחים דורשים צדק מן המדינה, והרי למה? כי המדינה היא זו שאוכפת את חוקי הקניין של הגנבים (דהיינו מכשירה את הגנבים הקפיטליסטים שגנבו את האדמה מהאינדיאנים וטוענים לבעלות פרטית). ברמאות זיהום האוויר אני לא יודע כמה חברות רימו אבל אני מניח שרובן.
ללא מדינה אין שום אזרח טיפש שיסכים שמישהו יטען על קרקע שהיא שלו כי הוא קנה אותה מהמלך שרצח את האינדיאנים ויהנה ממשאביה בלי לתרום חלק שווה לכלל. וודאי שהאזרח הנבון לא יחשוב שהוא צריך "להביא הוכחה" לגזלן, הרי אין מדינה שהוא צריך להוכיח לה משהו. ללא מדינה אין קניין. קניין זה לא חוק טבע. ללא מדינה גזלן הקרקע יכול לגזול רק ע"י אלימות.
כמו שמקס מסביר לך יפה עשרות פעמים, על מנת שמישהו יסכים לקבל עליו את חוק הקניין הדימיוני, כאשר אין מדינה שכופה עליו זאת, הוא צריך להבין מה יוצא לו מזה.
והאזרח הנבון יסכים אך ורק לחוק קניין אחד, כאשר אין מדינה הכופה, חלוקה שווה של הקרקעות והעברתן בירושה עם יובל. לפי תורת המשחקים בכל חוק אחר אתה יוצא טיפש נקודה (ז"א לא ממקסם את סיכוייך לשרוד).
"התעלמות מאלפי קשישים שנותרו חסרי אונים…. אותם פנסיונרים מישובי הדרום ,שנאלצים לסוע פעם בחודש עד לסניף בנק"
כדאי שאתר זה יסגר על קו פעולה יחיד
כל כתבה שניה פה אתם מציאים לבטל את הבנקים והקצבאות השונות ולהחליף בחשבון בנק דיגיטלי אצל בנק ישראל והכנסה בסיסית לאומית (הב"ל).
איך אותך פנסיונרים שאתם כלכך דואגים להם יסתדרו אם לא יהיו בכלל סניפים במדינה אם כבר עכשיו קשה להם שאין להם מתחת לבית?
"איך אותם פנסיונרים שאתם כלכך דואגים להם יסתדרו אם לא יהיו בכלל סניפים"
התשלום יעשה באמצעות כרטיס דיגיטלי ללא צורך בסניף להוצאת מזומן .
או התשלום יעשה בעזרת בלוקציין (או בשביל אשכנזים זקנים בלוקציעאיין)
יש כבר היום כזה כרטיס דיגיטלי
זה נקרא כרטיס אשראי
אותם פנסיונרים עדיין רוצים/צריכים סניף בנק, עדיף קרוב.
ביטול הבנקים כפי שמציע אתר זה מבטיח שלא יהיו סניפים בכלל
"קיבלו את הרישיון הבלעדי מהמדינה לייצר את הכסף שלנו ולאחסן לנו אותו במה שנקרא פקדונות."
אם לבנקים הייתה היכולת לייצר כסף יש מאין הם לא היו זקוקים לפקדונות, הם לא היו מוכרים אג"חים ומניות, לא היו מלווים או לווים, לא היה להם סניפים וכו'
אם כל מה שמנהל בנק צריך לעשות זה ללחוץ על כפתור במחשב אז כל הדברים שציינתי לא היו נחוצים.
"אם לבנקים הייתה היכולת לייצר כסף יש מאין הם לא היו זקוקים לפקדונות…"
היכולת לייצר כסף אשראי יש-מאין מותנית בתרוץ. התרוץ הוא בקשת הלוואה.
כשהלווה מקבל הלוואה הוא חייב לבנק ריבית על ההלוואה.
הריבית היא הכסף יש-מאין שהבנקים מייצרים לעצמם באמצעות מתן הלוואות, והיא מסתכמת בעשרות מיליארדי ש"ח לשנה.
מדוע הבנק מוכר אג"ח?
כשהוא נקלע לקשיים הוא מוכר אג"ח. מהם קשיים? חוסר ביקוש להלוואות שיוצר ירידה בהכנסות הבנק בייצור כספו יש-מאין.
כיצד הבנק יקיים את ההתחיבויות האג"חיות שלו כשכעת חסרים לו כספים?
. ע"י התחיבויות אג"חיות חדשות.
. כשהמדינה קונה אג"ח מהבנק, היא מלווה כספים מהבנק לצורך הקניה. הריבית שהמדינה משלמת על ההלוואות גדולה מהריבית שהבנק משלם על האג"ח, וכך הבנק מרוויח וגם מקיים את התחיבויותיו.
. מניין המדינה תשלם את הריבית? או מתקציב המדינה ע"י העלאת מיסים, או ע"י הגדלת החוב הלאומי, או מתוך הגידול בתמ"ג.
כלומר היצרנים במשק הם מקור מימון של הלוואות המדינה וחובותיה.
. למעשה הביטוי הנכון הוא יצירת כסף מחוב. יצירה שמגדילה את החוב ברציפות כך שסך כל הכסף במדינה(אשראי+מזומן) הופך לשלילי שהולך וגדל.
אמרו לי שלא תרגמתי נכון, לא "עיקול חשבון" רק "חשבון מוגבל"
אמרו?!
מי אמר לך? 'היהודי' ו'הקפיטל החזיר'?
תרגמת? מאיזו שפה אתה מתרגם?
אפרופו בנקים תשמעו סיפור טרי על בנקים בשנות האלפיים.
יהודי נורמטיבי לגמרי בן שבעים וחמש, יהודי שכל חייו הקדיש את חייו לעזור לזולת במיוחד לעניים ובמיוחד בכספים = הוא ניהל קופת צדקה ענקית ארצית, גם ביתו היית תמיד עם דלת פתוחה לכל נזקק, כלומר אנשים פשוט התנחלו בביתו עד יעבור זעם.
זה הטיפוס,,,, שאני דן בו (אני מספר את זה כי זה חשוב לסיפור שלנו).
ובכן כמה שנים הוא פירנס את הבנק המקומי בשכונה ?
מעל ארבעים שנה בערך !!!
ולא סתם פירנס את הבנק כמו כל אדם פרטי, הוא כנ"ל ניהל קופת צדקה ככה שפירנס אותם בענק.
החשבון בנק שלו היה למופת, כלומר אף פעם לא חזר לו שקים וכו' וכו'.
ובכן לצערינו בגיל כזה האדם לא לגמרי בשליטה מבחינת בריאותית, והאדם הזה אושפז בגלל כשל ריאתי חמור מאוד (חשוב להבין שבמחלה כזו שיש עודף פחמן דו חמצני, האדם הוא מטושטש לגמרי ואפטי ככה שהוא ממש לא בשליטה כלומר הוא לא זוכר כמעט כלום) והוא שכב הרבה בבית חולים ובבית.
באותו זמן כנראה הבנק אעיף את השקים שלו לכל רוח (וכנראה דיברו איתו קודם וכו' וכו' אבל כנ"ל הייתה לו עודף פחמן כנ"ל ככה שלא ממש הבין מה הולך לקרות).
והנה בגיל שבעים וחמש אחרי ארבעים שנה שהוא פירנס את הבנק, הבנק האכזר עיקל לו את החשבון.
שהאדם הזה הבריא לבסוף הוא מגלה את האסון הנורא שלו וזה רק ההתחלה למי שמבין מה קורה לשקים חוזרים.
מאז הוא מסתגר בבית ומתבייש להראות את פרצופו ברחוב ובקהילה ובמשפחה.
מדובר בבנק מרכנתיל דיסקונט סניף שבטי ישראל בירושלים.
הגיע הזמן שסיפורים אכזריים שכאלה יקבלו במה ציבורית ברשות החברתיות.
הבנקים מתפרנסים מהציבור בלי שהציבור מקבל מהם תמורה (הרי נכפה עלינו בכפיה שתהיה לנו חשבון בנק, ככה שבאמת הם לא חייבים לנו כלום ולכן באמת חוץ ממה שאנו מפרנסים אותם, אנו לא מקבלים מהם כלום).
אני חושב שאם מישהו מפרנס אותי כל כך הרבה שנים, הייתי מכבד אותו ובוודאי לא פוגע בו בכזה אכזריות. והנה הבנקים לא רק שהם לא מכבדים אותנו, רק זורקים אותנו לכלבים בלי מחשבה שניה.
אז למה שלא תציע לאותו איש זקן לחזור לטבע?
הרי בטבע אין אפי' גשר למות מתחתיו ואין צקים חוזרים.
בטבע אפשר לאגור מי גשם ולפסוע בכל מקום בפלנטה ולהסתכל לכוכבים בלבן של העין.
יואל היקר
בניגוד אילך שאף אחד לא פונה לבקש ממך עזרה. אלי פונים ופנו לבקש עזרה. וכמובן אני מתכוון לעזור לאדם הענק הזה, שאתה רואה בו "איש זקן" = נטל חברתי כלכלי שעדיף היה שימות תחת הגשר.
אגב, הוא היה בטבע לפני שהמדינה גנבה אותה ממנו ומכולנו. בזמנו כל שכונה אגרה מים ליד הבית (טייל קצת בשכונות הוותיקות בירושלים ותראה בכל חצר יש בור לאגור מים) כלומר המים באמת היה בחינם. בזמנו כל שכונה כזו נבנתה מתחילה לתת דיור חינם (טייל שם ותראה על כל בית יש מצבה של שם התורם של הבית).
כל בני השכונות היו עצמאיים וכל משפחה היה רק מפרנס אחד.
בשכונות האלה כיבדו מבוגרים והמבוגרים זכו לאריכות ימים ושנים ומאושרים.
והנה רק הגיעו הגזלנים הקפיטליסטים וגזלו מהם הכל בכל מכל כל.
אז אנא ממך, החיים אז היו הרבה יותר טובים.
אתה לא עוזר לאף אחד
בניגוד למה שאתה מספר לעצמך, אתה לא יורש המליונים של איזה אבא עשיר.
אין לך 'ארמון בארץ ישראל' ואין לך הרמון על 'חוף ים משגע בעולם'.
אתה הולך לעזור לו? תפדל! תשלח אותו לטבע וכל בעיותיו יסתיימו מהר מאוד. לאנשים מתים אין כל בעיות…
"החיים אז היו הרבה יותר טובים." – קשקשת מפי אדם שמעולם לא יצא מגבולות ביתו ונתקל בעולם האמיתי
תראה יואל היקר
נאמר שצדקה זה רק לעניים וגמילות חסדים זה לכולם גם לעשירים וכו'.
אני עוסק בגמילות חסדים מעצם שאני משיב לך, אז אל תאמר שאני לא עוזר לך, הנה אני תמיד מוכן לעזור לך, ללמד אותך חכמה בינה ודעת שמשום מה אף אחד לא טרח לתת לך קודם.
היה פילוסוף ובלשן ענק לפני כאלף שנה שאמר כך:
אל תנסה לומר על זולתך משהו, כי אתה מגלה רק את ערוותך שלך ברבים.
כלומר הטיעון שלו אומרת, שאין אדם יודע מחשבות זולתו, ואם כן מנין לך מה חושב זולתך ? אל כורחינו שאתה מגלה ברבים אייך ומה אתה הייתה חושב ונוהג.
כלומר שאתה אומר על מישהו שכך וכך הוא רוצה לעשות או כך וכך כוונתו היית מעשה פלוני, או כל אדם הוא זאב לזולתו, אתה בעצם רק מגלה את מחשבותיך ברבים בזמן שהאל הטוב מתחילה מסתיר את מחשבותיך ואישיותך מהזולת, אז למה לך להיות טיפש ולגלות את דרך מחשבותיך ואת אישיותך לרבים ?
אתה מבין ? שאתה משתלח כלפי זולתך, אתה רק מגלה את עצמך וחבל.