חברות P2P הן חברות שמתווכות ישירות בין ציבור שרוצה להלוות את הכסף שלו ולקבל עליו תשואה יפה לבין לווים שמחפשים לשלם ריבית הוגנת על החוב שיקחו. כל הפעולות האלו נעשות מבלי לעבור דרך הגופים המסורתיים כמו בנקים וחברות אשראי. החברות שמספקות את שרותי ההלוואות החברתיות אחראיות לתת את התשתית הטכנולוגית ללקוחותיהם לצורך ביצוע ההלוואות, לדאוג להעברת הכספים למלווים ולנקוט בצעדים משפטיים נגד הלווים במקרה שהכסף לא חוזר בזמן. מאחר שהפלטפורמות האלו הן אינטרנטיות גם העלות של ביצוע הפעולות נמוכה יותר מאשר אצל הבנקים.
וועדת הרפורמות אישרה אתמול חוק שמסדיר את כל נושא ההלוואות החברתיות בישראל ואפשרה גם לעסקים קטנים לגייס כסף בפלטפורמה הזו. העסקים האלו יוכלו לקבל הלוואות בסך של עד מיליון שקלים מפלטפורמות P2P תחת פיקוח של רשות שוק ההון. בנוסף קבעה הוועדה שהחברות P2P יקבלו הגנת ינוקא של 3 שנים, כלומר במהלך התקופה יאסר על הבנקים ועל חברות האשראי שלהם להיכנס לתחרות עם החברות הצעירות.
ההבדל הגדול בין בנקים לבין חברות P2P הוא שלבנקים יש כמות כסף בלתי מוגבלת לצורך מתן אשראי, בעוד שחברות ה-P2P תלויות בכסף שאזרחים מפקידים אצלם. על פי מסמכים רשמיים שפורסמו בשנים האחרונות על ידי הבנק המרכזי הבריטי, הגרמני וקרן המטבע, מתגלה כי בניגוד לחברות P2P, הבנק לא עוסק כלל וכלל בתיווך פיננסי. למעשה הבנק לא לוקח את הכסף שהוא מלווה מכספי המפקידים כמו שמספרים לנו ומלמדים בבתי הספר לכלכלה, אלא פשוט מייצר את הכסף יש מאין כרשומות במחשב ומעניק אותו כאשראי. התוצאה היא שלבנקים יש יתרון מבני אדיר בשוק על פני חברות להלוואות חברתיות.
הדבר המעניין הוא שבמהלך דיוני החוק בוועדת הרפורמות נציג הבנקים החל פתאם להתעניין בכניסה לתחום התיווך הפיננסי. מדובר במהלך תמוה, הרי מדוע שהבנקים ירצו להכנס לעסק בו הם צריכים להשקיע משאבים כדי לאסוף כסף מציבור אחד כדי להלוות אותו לציבור שני , אם המדינה מאפשרת להם לייצר את הכסף הזה יש מאין בעלות אפסית כפי שהם עושים כבר עשרות שנים? נכון לשנת 2016 למשל הבנקים כבר הלוו למעלה מ-80 מיליארד ש"ח רק לעסקים הקטנים, מכסף שייצרו.
התשובה הכי הגיונית לשאלה זו היא שהם פשוט רוצים למנוע מחברות ה-P2P להפוך לאלטרנטיבה. מזכיר קצת את מכבי ת"א בכדורסל בימיה הגדולים שרכשה את כוכבי הקבוצות היריבות שלה, לא כי באמת היתה צריכה אותם, אלא במטרה להחליש את אותן קבוצות ובכך לשמור על שליטתה בליגה.
מה שמעניין יותר הוא שמי שייצג את עמדתם של הבנקים בוועדה היה לא אחר מאשר בנק ישראל. להזכירכם, מדובר בגוף ציבורי שממומן על ידי הציבור בכמיליארד ש"ח בשנה. שיתוף הפעולה היה כל כך בוטה שנציגת בנק ישראל נקלטה במצלמות הוועדה מתאמת עמדות עם נציג איגוד הבנקים, ממש מול עיניה הנדהמות של יו"ר הועדה רחל עזריה, שמיהרה לגעור בה (בסרטון).
לכל מי שדואג כעת לגורלם של הבנקים אז אפשר להרגע. בגלל שחברות P2P מוגבלות בכסף שהן יכולות להלוות עבור עסק בודד, גם על ידי הרגולטור וגם על ידי כמות הכספים שמופקדים בקופתם, הן לא יכולות באמת "לגמור" או להחליף את הבנקים. במקרה הכי גרוע עוד "עלולה" להתפתח כאן תחרות בתחום האשראי לעסקים הקטנים. לפי ההתנהלות של בנק ישראל בדיונים על החוק זה כבר כנראה נחשב לתרחיש אימים מבחינתם.
התקווה היא הפוטנצייאל לראות שלם ולא חלק.אחרת החיה האגו המנצל.ולא האינדבדואל המכבד יככב.וזה האבדון מה שהיה הוא שיהיה כשאין כבוד הדדי ואחריות הכל חוזר.אין צמיחה אין התפתחות בנשמה לראות אץ הזולת.אלא רק לעשוק אותו.לא עלינו המצב נוראי.מיד למודעות והרוח הטובה שבתוכנו אמן תתעורר ותישכון לעד.נעיר אותה בידע אנושי לשלם אחד אמן ואמן
חורבן הבית
יקירי,
יש לי חדשות בשבילך!
הבנקים כבר בתוכו (מוסווים כבתי השקעות והסוואות מורכבות אחרות).
אם אפשר להרוויח כסף והרבה (מבחינתם), הם יעשו זאת,
והצעות החוק לא חוסמות אותם מלהשקיע בגופי P2P באופן ישיר ועקיף.
לכן השאלה מיותרת.
עד שלאט תהיה אמירה מפורשת שתסייג אותם בכל אפשרויות החדירה שלהם, צפו שהם שם גם לצרכי לימוד של טכניקות SCORING זולות מבוססות מידע מרשתות חברתיות (למרות שגם זה לא יידרש עוד שנתיים כשיופעל ה-SCORING הישראלי שיתנהל בניהול בנק ישראל (=בנקים).
ומי שימשיך לאכול אותה הוא הנושא בנטל התמידי – העם הנזקק.
בנק חברתי זה רעיון מצוין. אבל אינני יודעת מי מנהל אותו (שמות ), מי אחראי, האם יש לו גיבוי כל שהוא? אם הוא חברה ציבורית בע"מ , מה כתובתו. הטלפון והמייל . בקיצור הכל עלום.
אשמח אם תיידעוני.
כל יוזמה שתוצע בדרך דמוקרטית תקבר בבירוקרטיה
רק במצב של אין ברירה כשירגישו שיש בעיה בשליטה על הציבור ושמירתו רגוע ושאנן
מישהו יתחיל לזוז בחוסר נחת וינסה לפתור את בעיית הציבור הסורר וכל זאת לא משום דאגה אמיתית לציבור אלא מחשש לאבד את כסאו ולשינוי סדרי משטר.ראו ערך ועדת טרכטנברג..
אף אחד לא באמת מעוניין בשינוי החוקים הקיימים..
מספיק עם הטרחנות הזאת
מספיק עם הדיונים השטותיים האלה
חברה באמת
צריך להתעורר במעשים ולא בדיוני סרק שלא מוזיזים לאף אחד שערה אחת..
שחרורון מול מקסמן ותחריראל וכו'
כולכם נהדרים וכל אחד צודק מנקודת השקפתו..
אבל אף אחד מכן בנפרד לא יוכל לתקן את המערכת..
יש ריקבון יסודי בשיטה..
אנחנו מתחנכים/צומחים לתוך שיטה רקובה..
זה מגיע מגיל אפס מחינוך קלוקל
תרבות שלמה שזנחה את העיקר..
תרבות של גאווה..
תרבות של חטאים..
תרבות של זנות..
תרבות של חופש מזוייף..
תרבות של פריקת עול..
תרבות של התבהמות..
אנשים משכילים אנו,בני אדם מודרנים,מבקשי חופש לנו ולכל באי עולם,ולמעשה גרועים אנו מכל מחזיקי נושנות
קורן היקר
קודם כל תודה מקרב לב.
אני מבין את הכאב ואת התסכול שלך, אני חיי את זה הרבה מאוד שנים על דרך מוסיף דעת מוסיף מכאוב. בכל זאת אני לא מתייאש וזה עשור אני מקדיש את כל חיי בזה.
כל אלטרנטיבה שתציע היא ערימות של גופות.
ולכן יש דרך אחת ויחידה והיא: "אין כוחינו אלא בפה" (פשוט להסביר ולהחכים את הזולת)
בוא נסתכל בחצי כוס המלאה מבחינת התפתחות התבונה המוסר וערכים האנושית באבולוציה
שפה יש ? יש !! ׁ זה לא מובן מאליו.
שליטה על עשית צרכים יש ? יש ֱ! זה לא מובן מאליו.
שעון – יום ולילה וקו תאריך, יש ? יש !! זה לא מובן מאליו.
אחדות הבינה (לפחות כלפי המדע) יש ? יש !! זה לא מובן מאליו.
חוקי המשפחה (שכל גבר זוכה לילדים משלו לדורי דורות) יש ? יש !! זה לא מובן מאליו.
מוסר וערכים ורציונליות שבאים להגן על כל זה, יש ? יש !!! וזה לא מובן מאליו.
כל אלה הגיעו על ידי הפה מהורים לילדיהם = מסורת, ולא על ידי אלימות משטרית ואימפריה (כל הרוע בעולם מגיע מאלימות משטרית אפי' שלכאורה הם טוענים שהצדק עמם. החוקה הבריטית למשל שהשתלט על העולם המערבי. או אסכולת שיקגו שהשתלט על האומה היהודים בארץ ישראל)
לעומק, אין הרבה עבודה היום לעשות.
אחדות הבינה זה קונצנזוס אנושי זה אלפי שנים מאז המצאת השפה והלוח והחקלאות.
כלומר הצלחת המדע בחמש מאות האחרונות, היא אימוץ את "אחדות הבינה כלפי המדע.
כלומר אם מישהו יבוא למדע\לאקדמיה ויזעק: "כל אחד עם האמת שלו" ?! פשוט ישלחו אותו להסתכלות בבית חולים פסיכיאטרי. כי אין חיה כזו.
אז למה שאנו מגיעים למוסר וערכים, שם כל חכמולוג יכול לטעון: ש"כל אחד עם האמת שלו" ?
זה נכון שכל אחד יש לו בחירה לא לקבל את האמת האחדותית כלפי המוסר והערכים. כלומר חייבים לתת את החופש הזה (יותר נכון, יש לו את החופש הזה ואף אחד לא צריך לתת לו את זה). אבל הוא לא יכול לטעון שאצלו האמת.
לסיכום:
יש לבני אנוש את כל הכלים להגיע לאמת האחדותית כלפי המוסר והערכים בדיוק כמו שהוא מתנהג במדע.
הוא צריך רק להחליף את האימרה שידע = כוח, לידע = הטוב. ואז הוא ידרוש את הידע שמביא לו ולזולתו אך ורק את הטוב.
היהודים מאז מרד בר כוכבא אימצו הלכה למעשה את האמירה: "אין כוחינו אלא בפה"
זה לקח אלפים שנה = סבלנות.
אני חושב שאנו לקראת הסוף, עוד דחיפה קטנה ובני אנוש יהיו בני חורין באמת.
כל אלטרנטיבה פירושו: "ערימות של גופות" והפעם זה יהיה בין אחים כמו בבית ראשון ובבית שני. מה עוד שלא נשיג מיזה שום דבר כמו שאז לא השגנו מיזה כלום רק גלות והכחדה. (הפסדנו בבית ראשון עשרה שבטים להכחדה)
מקסמן חבר יקר
עד מתי?
הגיעו מים עד נפש!!
וים סוף ממאן להיקרע
והמצרים דולקים מאחורינו
ואנו שטופי זימה
וכל יום מרבים לנו נשים,זהב וסוסים
וכל זה לא שווה לי
כי את החופש לא השגתי
ולחירות לא יצאתי
ורק הבאתי עליי את השנאה הקנאה והתחרות!!
אולי זה רק אני מרגיש
אבל העולם כמרקחה
מנסים לשדר עסקים כרגיל
אבל הקרקע בוערת
ומתחתיה דם ואש ותמרות עשן
שמחכים להתפרץ
אז אמנם אנחנו עם סבלני
ואלפי שנים חיכינו
אבל חלום יש לי שנהיה זכאים
ואיש אחיו יאהב
וכרגע הפירוד ידו על העליונה
ויש לזה השלכות
שיחרורון היקר
זה מה שאני אומר לך. שדברים שאומרים להיות אוניברסליים, לא אמורים להיות בכפיה. להפך לרוב שמגיע כפיה (כמו המצאת החברה של חמורבי\נמרוד = אלימות) אז יש פירוד השפות והלוח וכו' וכו'. הרי זה בדיוק מה שהמקרא רוצה שנבין.
שאנו רוצים מטבע הכוונה שאנו רוצים מטבע אוניברסלי בדיוק כמו הלוח קו התאריך והשפה.
מצד שני האם ניתן ללוח או לשפה או למטבע לקום על יוצרם ? כלומר הם ישלטו בנו ?! הרי המטבע יוצרת את העניות (שלילת הטבע מהאדם) ואת העשירות. אותו דבר לגבי הלוח עם סיפור האוסטרלי הנ"ל. אותו דבר עם החיים והמוות ביד הלשון. כלומר כל המצאה אנושי אונבירסלי מרצון חופשי יכול להביא את בני אנוש להיות מסורים בשליטת ההמצאה עצמה.
על כן יש אמירה במקורות שאומרת:
"היא (הלוח) מסורה בידכם ואין אתם מסורים בידה"
עוד אחד:
"לכם השבת מסורה ואי אתם מסורים לשבת = פקוח נפש דוחה את השבת"
אותו דבר המצאת הקניין לא יכול לאפשר שבני אנוש נולדים בלי הטבע או מפסידים את הטבע. על כך נאמר: "לי" הארץ "לי" האדם = אין קניין על אדם ואין קניין על הארץ.
הכלכלניים הדוגמטיים והשטחיים, חושבים שההמצאות האנושיות האלה, הם מדע ולכן מה אפשר לעשות מול המדע ?
הם מזכירים לי את הדוגמטיים האלה מרמות בירושלים שכל אחד חוגג חג פורים ביום אחר. בטיעון שזה ההלכה.
כלומר הכלכלנים ואנשי ההלכה מרמות, הם שניהם עםארצים גמורים וכמובן דוגמטים ושטחיים.
אז אם זה מקרה של חג הפורים, אז מילא שיחגגו פורים מתי שהם רוצים.
אבל אם מדובר בכלכלה, אז זה גורם שרוב בני אנוש נהפכים לעבדים לכמה יחידים.
חמישים הון אנושי נמצאת בידי אחוז אחד מבני אנוש. ואז הרוב לא ישתוק ויקים חברות כמו של חמורבי\נמרוד = משטר ושוטר ואז תקבל את הכפיה אם אתה רוצה או לא רוצה.
זה נקרה לא רציונלי.
מה זא ״שאנו רוצים מטבע אוניברסלי בדיוק כמו הלוח קו התאריך והשפה.״ ?
אתה רוצה מטבע אוניברסלי. אתה מייצג רק את עצמך. אני חושב שצריך להיות תחרות במטבע ובכסף וכמה אפשרויות במקביל
שחרורון היקר
אתה רוצה ועוד אייך, אתה פשוט לא יורד לסוף דעתי.
?this p2p is new for me, have a link?
ואף אחד לא שואל את עצמו למה הממשלה מרגישה צורך לדחות את האף?
מי מת ושם את הממשלה ואת ״וועדת הרפורמות״ וצריך את רשותם? הלוואת p2p הם בדיוק זה, ללא צורך באוכלי החינם בממשלה
הלוואות ה p2p יעשו שימוש בכסף של המדינה? אזי הממשלה עדיין מעורבת
כסף שהאזרח עבד עבורו והרויח אותו (וגם שילם מיסים בגינו). הייתי אומר שזה מערב כסף שהיה של המדינה ועכשיו הוא בבעלות האדם הפרטי
או שמה המדינה היא הבעלים האמיתים של הכל , כולל בני האדם
אין יותר חד וברור מזה. זה רק מוכיח שבנק ישראל שומר על האינטרסים של הבנקים ולא של הציבור ולכן בפרוייקט החברתי הזה יש להדיר את הבנקים ובנק ישראל ולא לתת להם להיכנס כדי להרוס אותו. הדימוי בכתבה למכבי תל אביב בכדורסל בזמנו היה מדויק.
טעות
ההלוואות p2p עדיין נעשות בכסף ציבורי של בנק ישראל
אין דרך להדיר את הממשלה מהלוואות p2p כאשר הן עדיין נעשות בכסף מגובה אקדחים
היא חשפה את המטרה האמיתית שלה וכנראה של הנהלת בנק ישראל.
מטרה שלחלוטין סותרת את תפקידו ומטרותיו החוקיות של בנק ישראל.
זה דורש חקירה על הגעה לוועדה בכנסת תוך התחזות וסילוף עובדות
כאשר על השמנת שומר החתול, שגם מלקק הרבה וגם דואג ליום המחרת שבו תפקידו יהיה לטבוע בתוך השמנת, אז למה כבר נותר לצפות.
הכסף זה המשל וכל העולם זה הנמשל
שחרורון היקר.
נזכרתי שאני יכול לתת לך דוגמה שיכול לתת לך הבנה עמוקה בנושא הנידון.
אתה מן הסתם יודע מהי קו התאריך ?! (לאלה שלא יודעים: והיות שכדור הארץ עגול, חייב להיות קו תאריך אנכי דמיוני בכדור הארץ ששם מתחיל היום. הווה אומר: חציתה את הקו, אתה ביום אחר לפני או אחרי. למשל, בצד מערב הקו, עכשיו שבת ואתה רוצה לעשן סיגריה, אתה פשוט עובר לצד המזרחי של הקו ששם עוד יום שישי. אתה סופר ספירת העומר ועברתה את הקו, אין לך ספירה נכונה).
עכשיו תנסה לחשוב על מצב של תחרות איפה יהיה הקו התאריך ? כלומר כל אחד יקבע לעצמו קו שכזה. האם אפשר שוק חופשי ותחרות ? הרי אפי פגישת עסקים אתה לא יכול לקבוע.
אותו דבר השעון. אם לא יהיה שעון אוניברסלי, אז אייך תתנהל עם הזולת ?
אני אתן לך עוד דוגמה יפהפייה אבל דווקא הפוכה.
בני אנוש רצו לקבוע לוח בשביל החקלאות. כלומר שהחקלאי ידע את עונות השנה, מתי לזרוע ומתי לקצור וכדומה.
הדרך הכי פשוטה היית לספור שבע ימים כפול 13 שבועות זה 91 יום = עונה, כפול ארבע זה 364 יום שזה שנה. כל שבע שנים מוסיפים שבוע וכל 28 שנים מוסיפים שבועיים, ולמה ? כי חייבים לשמור את האביב אחרת אין לך לוח. כלומר מתי מתחילים לספור את השביעות ? באביב = שמור את חודש האביב ואז חוגגים את חג הפסח.
נשמע טוב ומוצלח מאוד, נכון ?! יש לבני אנוש לוח מסודר וקל אוניברסלי שמסדר לכולנו לדעת מתי אביב וכו' וכו'
אבל הנה הכשל בלוח אוניברסלי שכזה: קבוצת יהודים נסחבו בים והגיעו לאוסטרליה. הם באים באביב לקצור ולחגוג את הפסח והנה דווקא באוסטרליה זה לא אביב רק סתיו (בחצי כדור הדרומי העונות החקלאיות הם הפוכות). כלומר הם חוגגים פסח בסתיו ואת חג הסוכות באביב בדיוק הפוך מהלוח המקראי.
אז אם מדובר על בני עיר לא חקלאים, אז אוקיי זה לא רלוונטי להם, אבל אם מדובר על חקלאים זאת נשמעת בדיחה. ועוד מסוג הבדיחות הדביליות.
עכשיו מה נעשה ? יהודי אחד יחגוג פסח ויהודי אחד יחגוג סוכות באותו זמן ? אז קבעו שלא, הלוח ילך לעזאזל והחג דווקא יהיה אוניברסלי. מי קבע את זה ? משטר ושוטר ?! לא, הרציונליות החופשית קבע את זה.
אם בסיפור האוסטרלי יש אוניברסליות בחגים. דווקא לגבי קו התאריך לא היית הסכמה בשוק (כי היו לא רציולניים ובעיקר דוגמטיים) ויהודים מסכנים צמו יומיים ביום כיפור בשנחאי.
אותו דבר לגבי חג פורים ברמות בירושלים, עד היום כל אחד חוגג את חג הפורים ביום אחר. כלומר החבורה שם משני הצדדים הם דוגמטים ובלתי רציולניים.
מצד שני זה סגולתו של חברה בלי שוטר ומשטר. כלומר אני מעדיף אי רציונליות על פי משטר ושוטר. מה עוד אני מאמין באדם שלבסוף הוא יתעשת להיות רציונלי ולקבוע דברים שרירותיים שכאלה באופן אוניברסלי.
בוא אני אסביר לך מה המילה ״תחרות״ אומרת
זה אומר שכל אחד חופשי לבחור מה שבא לו בלי שתופעל נגדו אלימות
תבחר איזה תאריך, כסף, לוח שנה, שפה, טלפון נייד, מסעדה, חברת תעופה וכו שבא לך. זה לא אומר שכל אחד ישתמש בלוח שנה אחר. זה אומר שאנשים יבחרו מה שבא להם.
בהרבה מקרים (כמו תאריך או כסף) יש יתרון בשימוש במה שאחרים משתמשים (שים לב, זה קורה בלי כפייה – קרא לזה קסם או שוק חופשי)
זה נכון גם במקרה של כסף או מטבע. אם אתה רוצה להשתמש במטבע שמונפק עי חבורת האנשים המכונה ״ממשלה״ ומחולק לכולם פעם בחודש-בכיף
אני אבחר להשתמש בכסף ולא במטבע, ובאחד שלא נשלט עי גוף מרכזי-שמחה וששון
אם אני אמצא שאני היחיד שמשתמש בזה-באסה, כנראה שאאלץ לשנות כיון.
שיחרורון היקר
זה מה שאני אומר לך. שדברים שאומרים להיות אוניברסליים, לא אמורים להיות בכפיה. להפך לרוב שמגיע כפיה (כמו המצאת החברה של חמורבי\נמרוד = אלימות) אז יש פירוד השפות והלוח וכו' וכו'. הרי זה בדיוק מה שהמקרא רוצה שנבין.
שאנו רוצים מטבע הכוונה שאנו רוצים מטבע אוניברסלי בדיוק כמו הלוח קו התאריך והשפה.
מצד שני האם ניתן ללוח או לשפה או למטבע לקום על יוצרם ? כלומר הם ישלטו בנו ?! הרי המטבע יוצרת את העניות (שלילת הטבע מהאדם) ואת העשירות. אותו דבר לגבי הלוח עם סיפור האוסטרלי הנ"ל. אותו דבר עם החיים והמוות ביד הלשון. כלומר כל המצאה אנושי אונבירסלי מרצון חופשי יכול להביא את בני אנוש להיות מסורים בשליטת ההמצאה עצמה.
על כן יש אמירה במקורות שאומרת:
"היא (הלוח) מסורה בידכם ואין אתם מסורים בידה"
עוד אחד:
"לכם השבת מסורה ואי אתם מסורים לשבת = פקוח נפש דוחה את השבת"
אותו דבר המצאת הקניין לא יכול לאפשר שבני אנוש נולדים בלי הטבע או מפסידים את הטבע. על כך נאמר: "לי" הארץ "לי" האדם = אין קניין על אדם ואין קניין על הארץ.
הכלכלניים הדוגמטיים והשטחיים, חושבים שההמצאות האנושיות האלה, הם מדע ולכן מה אפשר לעשות מול המדע ?
הם מזכירים לי את הדוגמטיים האלה מרמות בירושלים שכל אחד חוגג חג פורים ביום אחר. בטיעון שזה ההלכה.
כלומר הכלכלנים ואנשי ההלכה מרמות, הם שניהם עםארצים גמורים וכמובן דוגמטים ושטחיים.
אז אם זה מקרה של חג הפורים, אז מילא שיחגגו פורים מתי שהם רוצים.
אבל אם מדובר בכלכלה, אז זה גורם שרוב בני אנוש נהפכים לעבדים לכמה יחידים.
חמישים הון אנושי נמצאת בידי אחוז אחד מבני אנוש. ואז הרוב לא ישתוק ויקים חברות כמו של חמורבי\נמרוד = משטר ושוטר ואז תקבל את הכפיה אם אתה רוצה או לא רוצה.
זה נקרה לא רציונלי.
אתה יכול לראות באתר של בנק ישראל."חובת הנזילות" הוא מתיר לבנק לשמור 6% מהכסף . כרזרבה ואת כל השאר להלוואת .
העניין שהבנק לוקח 99% מהכסף ושם בתוך הרזרבה ואז הוא יכול להלוואת כמעט ללא סוף.
במצב כזה שכולם יגיעו לבנק לקחת את הכסף . לא יהיה להם . כך זה קרה לבנק הראשון למסחר לאחר פרשת אתי אלון . אנשים פחדו על הכסף שלהם . והבנק קרס
שחרורון היקר
אנא בלי שליפות מהמותן.
אתה לא רוצה תחרות בלוח כי פשוט לא יהיה לוח. (אתה תישן בלילות ואשתך ביום וצאצאיך דווקא בצהרים והעובדים שלך כל אחד ישן בשעה אחרת ככה שתהיה בעבודה כל היממה. והחקלאי לא ידע מתי בא אביב וקציר וכו' וכו')
אתה לא רוצה תחרות בשפות כי אז הקפיטל כופה עליך ועל צאצאיך ללמוד אנגלית. כי בשוק החופשי חייבים שפה אחת אחרת אין שוק.
אתה לא רוצה תחרות בחוקה כי אז בחוקה שלי אין לך קניינים בלי חלוקה ומותר לגנוב למי שאין קניינים ואפי' לרצוח את מי שמונע ממני את הטבע.
אתה לא רוצה תחרות במטבע, כי אז אין מטבע (הזהב והבייקון והדולר וכו' הם כולם נסמכים על האימפריה. כלומר חייב להיות מטבע אחת ועל פיה תעשה מיליון סוגי מטבעות, הם לא רלוונטים רק אולי להמציא עוד סוגי עבודות\הכנסות כמו חלפני כספים).
אפשר לחזור לחליפין טבעי כמו בימי קדם או כמו אצל האינקה ביבשת אמריקה. אבל אז אין לך את סגולת המטבע. אתה יכול תחרות בדגל אבל אז אין חברה במילא אין שוק. אתה יכול תחרות בחוקה אבל אז אין תחרות כי אין חברה (זה אותו שתי צדי המטבע, חברה = חוקה וחוקה = חברה שבלעדיהם אין חברה כמו החברה הישראלית שהיא לא חברה כי באמת אין לה חוקה) שאין חברה אין שוק ושאין שוק אין תחרות.
הטעות שלך היא בכך שאתה חושב שכל אלה הם כפיה. אתה לא יכול לדמיין מצב אנושי רציולני (זה מאוד מעניין אייך חסיד אדוק של הקפיטליזם אין לא אימון ברציונליות של האדם) כי זה מה שעושה החינוך המשטרי הכפייתי שתאמין בכך בכדי שתתן תוקף לקיומה.
אבל מה לעשות שהיהודים הוכיחו שזה אפשרי
אפשרי חוקה אישית פרטית אוניברסלי בלי משטר ובלי שוטר ובלי דגל רק דגל אישי (ברית המילה). אפי' בלי שפה יחידה (רק כול היהודים ידעו שתי שפות לפחות אחת לשון הקודש שהיא אוניברסלי ואחד השפה המקומי ואחד שפה של התבדלות שהיא למשל שפה האידיש. ואת כל זה עשו בלי משטר ובלי שוטר רק אך ורק בשוק החופשי עם רציונליות גרידה)
לפני המצאת החברה הכפייתית בהיסטוריה, החברה של חמורבי\נמרוד. לבני אנוש היית חוקה יחידה ולוח יחיד ושפה יחידה מסיבות רציונליות נטו.
לסיכום:
שאתה אומר "תחרות" אתה בהכרח אומר 1. שפה. 2. לוח 3. חוקה 4. מטבע 5. חברה.
בלעדיהם אין תחרות. וכל זה לא אמור להיות בכפיה כלומר לא צריך משטר ושוטר, מספיק רציונליות וחינוך חופשי.
הפרדוקס של החשיבה המוטעית שלך היא כמו לומר: אני רוצה "תחרות על עצם התחרות" "אני רוצה מטבע שהיא לא מטבע" "אני רוצה לוח שהיא לא לוח" "אני רוצה חוקה שהיא לא חוקה" "אני רוצה שפה שהיא לא שפה" "אני רוצה שוק חופשי שהיא לא שוק"
כבר לפני שנה וחצי הפנתי חלק מהחסכונות שלי לשתי חברות של הלואות חברתיות. באחת אני מקבל 6 אחוז לשנה ובשניה 4.5 אחוז. נכון לתאריך ההעברה הפקידים בבנק לא ממש שמעו על האופציה ולא האמינו שזה יעבוד.
אני העברתי גם לשתי חברות מכספי – אומנם נהנה רק מ 3% שנתי, אבל מרוצה להיות שותף לתהליך
It does not appear that you're aware that's it's unlikely you're getting smth. for nothing: The reason you're earning such high return, is because your money is invested in extremely risky ventures (even if banks engage in similar ventures the risk profile is completely different, but that's beyond the topic here).
תמיד יהיה הנוכל שישמח לקחת את כספך. לא כל ההלואות החברתיות הם הונאה, אבל חלקן עשויות להיות פרמידה
הזהרו
אני כל הזמן רואה ויכוחים בנוגע לשאלה האם בארץ כסף מיוצר מיוצר יש מאיין או שהוא מייוצר בשיטת תיווך פיננסי.
התשובות של כל צד מבוססות תמיד על מחקרים וברי סמכה מחו"ל.
האם אין אפשרות לקבל את התשובה מהתקנות, הרגולציה וההנחיות של בנק ישראל לבנקים המסחריים בארץ?
או שמסמכים אלה חסויים?
נסה לשלוח מייל לדובר בנק ישראל. הוא יפנה אותך לספרי לימוד במאקרו-כלכלה.
אני לא משפטן, אבל ממה שאני זוכר, החוק מכיל מילים מכובסות למה שבנק ישראל באמת עושה.
לירון היקר
אין דבר כזה ליצור כסף בתיווך. תיווך זה בין דברים קיימים = יש כסף ויש דורש כסף ובאמצע המתווך.
יצירת הכסף עצמה, אפשרי או על ידי המשטר או על ידי זייפנים. ואותו יצירה אפשר ליצר על ידי חוב או על ידי ערך ההון החברתי בהווה.
אין שום קשר בין תיווך לבין יצירת הכסף עצמה. זה כמו שנאמר שמתווך הדירות יוצר את הדירה יש מאין.
מקסמן
איך אתה יודע שבפועל בנקים פרטיים מייצרים כסף יש מאין?
כי בנק מרכזי אמר לך?
אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק.
מתי פרצופו האמיתי של בנק ישראל יתגלה סוף סוף ?
האם יש עוד כאלו שמאמינים שהגוף המסואב, היהיר, המנותק והשתלטן הזה באמת דואג לציבור ולא לבנקאים?!
על פי מסמכים רשמיים שפורסמו בשנים האחרונות על ידי הבנק המרכזי הבריטי, הגרמני וקרן המטבע, מתגלה כי בניגוד לחברות P2P, הבנק לא עוסק כלל וכלל בתיווך פיננסי. למעשה הבנק לא לוקח את הכסף שהוא מלווה מכספי המפקידים כמו שמספרים לנו ומלמדים בבתי הספר לכלכלה, אלא פשוט מייצר את הכסף יש מאין כרשומות במחשב ומעניק אותו כאשראי.
Actually this has been revealed in a booklet by the Fed as far back as the early 60's – look up : "Modern Money Mechanics"
Regardless, you have not provided ANY evidence that this is the case in the Israeli market, in fact, on your own blog you recently quoted the head of Israel's Central Bank actually implying that the banks do not create money out of thin air.
Also, what's stopping pension funds in Israel to also provide loans and compete with the banks?
ל sling
איך אתה יודע שהבנק המרכזי הבריטי לא מסר דיווח שקרי?
The creation of money out of thin air is explained, as I wrote, in Chicago Fed 1961 publication called Modern Money Mechanics – it's always possible that they, as well as the bank of England were not telling the truth, however, U.S. Court ruled back in the 70's that U.S. banks create the money they lend out of nothing.
תזכירו לי. לפי התוכנית כסף ללא חוב: בנק ישראל הוא זה שאמור להדפיס כסף לפי הוראת ה״ועדה המפקחת״ (ולא נגיד להדפיס כמה שלשולטים בו יש אינטרס להדפיס) או שבנק ישראל הוא זה שיפקח באופן בלתי תלוי כמובן?
שחרורון
לא הבנתי אותך. מה הקשר בין שבנק ישראל מושחת מהיסוד, לבין כסף חוב כן או לא ?
אם פרטי החברה יקבע שצריך להדפיס את הכסף על פי זהב או על פי ההון החברתי וכו' וכו' שזה נתון יבש לגמרי, אז פשוט פעם בכמה שנים צריך להדפיס קצת או להשמיד קצת. כלומר אין כאן מקום לשחיתות.
אפשר להפוך את זה לאירוע פומבי תקשורתי כמו סיפור הריבית. כלומר המקצועניים רואים שיש אינפלציה או ההפוך וקובעים כמה להדפיס והכסף נכנס לתקציב הרגיל.
במקרה של כסף חוב: זייפנים פשוט החליטו לזייף כסף וכולנו שותקים ?! מה עוד, החברה הפסיקה להדפיס את כספה בעקבות הזייפנים האלה כאילו הזייפן הוא האלוהים בעצמו. וככה כולנו עבדים של הזייפן הזה.
אם חשבנו שיש לפחות בנק ישראל שהוא של החברה, אז יתברר ש 1. הוא מקצוען של השיטה ולכן הוא בכלל לא חברתי. 2. הוא עושה יד אחת עם הזייפן בלי בושה.
לא יודע מה תהיה תשובתו של שחרורון אבל ה"קשר" הוא שאת תפיסת המציאות שלך סביב ה"כסף מחוב" נובעת בלעדית ממחקרים וניירות עמדה של בנקים מרכזיים (אנגליה וגרמניה), המקבילים של בנק ישראל ה"מושחת" כדבריך.
אם בנק ישראל מושחת למה אתה סומך על מחקרים של בנקים מרכזיים אחרים?
יואל היקר
אין כאן שאלה של לסמוך יש כאן מציאות ואת המציאות כל דורש יכול להשיג.
אתה יכול באמת פשוט לשאול את הבנקאי הקלסי ברחוב. (אם ידע בכלל לענות
לך)
אתה יכול פשוט לשאול אנשי אקדמיה קלסיים (אם ידע לענות לך) כמו את מילטון פרידמן (יש סירטון שלו ברשת, כלומר אתה לא צריך לדרוש במתים) וכמו למשל את יובל הררי שמספר את הסיפור הקורס שלו ובספרו.
אתה יכול אפי' בלי לשאול אף אחד, סתם לשבת בכורסה עם כוס קפה, ולהתחיל לחשוב קצת.
אני יכול לתת לך אלפי כיווני מחשבה אייך אתה מגיע לאותו מסקנה.
אני אתן לך כיוון אחד מיני אלף: חברה שצומחת, כמות הכסף צומחת. ולכן, והיות שאנו כל כך מתגאים עם הצמיחה הישראלית,הזה מתי שהוא עשינו איזה חגיגה על הדפסת הכסף החדש בעקבות הצמיחה החדשה ? ואם עשו חגיגה בסתר, מי קיבל את הכסף החדש ?
ואם מכריזים על הקלה\הרחבה כמותית, למה זאת יום הבל ? ולא יום של שמחה ? תחשוב על ביבי נתניהו מכנס חגיגה מתוקשרת מאוד על הדפסת כסף בעקבות הצמיחה, ועוד נותן את זה לנכים או לצעירים בשביל דיור.
אתה מבין ? או אתה רוצה שנמשיך עם עוד דוגמאות חשיבה פשוטות ? כמו מהי היצע הכסף
(תעיין בוויקי. ותראה בשורות הראשונות הוא אומר: "במרבית מדינות העולם בהיסטוריה, הוגדר מטבע אשר נקבע על ידי השלטון ככלי החוקי ליישוב חובות[1], אשר מונפק על ידי השלטון, וחקיקה מחייבת את אזרחי המדינה להשתמש בו לעסקיהם. בישראל מהווה השקל מטבע כזה. בעבר, אמצעי תשלום המאושרים על ידי השלטון הוגבלו למטבעות, ומאוחר יותר גם שטרות אשר הונפקו על ידי גוף אשר קיבל הסמכה להדפסת כספים מהשלטון. עם זאת, בנקאות ברזרבה חלקית מאפשרת לבנק להיות חייב סכום כסף רב משהופקד לתוכו. למשל, אם משה הפקיד 100 שקלים בבנק, הבנק שמר 10% מהם (10 שקלים) כרזרבה, והלווה 90 שקלים לדוד, היצע הכסף הכולל הוא 190 שקלים (על אף שכמות הכסף הזו אינה קיימת כלל במערכת, ולו משה יבקש את כספו בטרם החזיר דוד את ההלוואה, הוא יגלה שהבנק אינו מסוגל לשלם לו).
מהי בנקאות ברזרבה חלקית אם בכלל (תעיין בויקי).
בקיצור אתה אפי' לא צריך לסמוך על ויקי תסמוך על השכל הישר שלך ותתחיל לחשוב.
אגב:
בנק ישראל מושחת לא כי אני אמרתי, כי ראיתי את הסירטון כאן שהביא ערן היקר שלנו (מה היינו עושים בלעדיו ? הרי אין אף גוף תקשורת שהביא את הסירטון. מה שזה אומר אגב, שגם התקשורת מושחתים כי הם מועלים בתפקידם)
הבעיה בכסף ללא חוב היא אותה בעיה שיש בכל שיטה ריכוזית.
קרא לזה בעיית הסוכן, מי ישמור על השומרים, כח משחית וכו׳
ברגע שאתה מרכז הרבה כח בידיהם של מעטים, ומעניק להם רובים כדי לשמור על הכי הזה, הם ינצלו אותו לרעה. זה בטוח כמו כח המשיכה.
לכן, אני מוצא משעשע את העובדה שמישהו חושב שאם רק תתן את אותו כח לאנשים עם שם אחר הכל יהיה בסדר
שחרורון היקר
אני שוב מצטער שאני לא מבין אותך. כי יצירת הכסף החברתי, זה ריכוזי במהותו כמו יצירת הדגל או החוקה או לוח שנה. הרי לא תרצה שיהיה תחרות בדגל או בחוקה או בלוח השנה, חוקה יש רק אחת לוח שנה יש רק אחד ודגל יש רק אחד ומטבע יש רק אחד.
כלומר הקשר בין תחרות בשוק החופשי לבין יצירת הכסף הציבורי, היא כמו "בורשט מיט קרטופל" – אומרים באידיש. כלומר אין שום רלוונטיות לתחרות ואי ריכוזיות ביצירת הכסף הציבורי.
וזה נכון כלפי כל שיטה, יצירת כסף בלי חוב או יצירת כסף חוב, את שניהם החברה בעצם מיצרת על ידי עמל\הצמיחה והחברה אמורה לתרגם אותה לכסף.
הגיעו הבנקאים בלי שום מוסכמה חברתית והתחילו על דעת עצמן לזייף כסף בכיף, ואנו שותקים.
לא מדובר כאן בתחרות כי אין תחרות ביצירת הכסף החברתי כנ"ל (זה לא קשור לתחרות זה קשור אך ורק בצמיחת\בעמל החברה). זה או החברה עושה את זה או זייפנים עושים את זה על דעת עצמם.
ולא משנה כלל האם מדובר על כסף חוב או על כסף ללא חוב. בשתי המקרים אם זייפן מזייף כסף אז מקומו בכלא (אני לא מאמין בזכות החברה להכניס מישהו לכלא. אני רק אומר את זה מטפורית).
ודאי שאני רוצה שתיהיה תחרות ביצירת הדגל או החוקה או לוח שנה. כמו בכל דבר אחר, תחרות מבטיחה שיפור תמידי
שחרורון אתה תקוע על מדינות וזה פשוט לא רלוונטי. אם יש תחרות על חוקה דגל וכו' זה אומר שיש הרבה חברות אזרחיות ובהכרח בכל חברה כזו הכסף הוא או ציבורי או של זייפנים כמו שמקס אומר. כמובן שוב הרציונל של כל אזרח בחברה כזו היא שהכסף יהיה ציבורי אחרת זה נגד האינטרס האישי שלו.
אם בציבורי אתה מתכוון לא נשלט ע"י קבוצת אינטרסים קטנה, ולא נכפה בכח – אני מסכים
זהב, כסף, ביטקוין הם דוגמאות נהדרות לכסף ציבורי
אם בציבורי אתה מתכוון שלחבורת החמושים המקומית יש סמכות בלעדית ליצר מטבע ולכפות על אחרים להשתמש בו – אז אין שום הבדל בין מטבע מחוב או לא מחוב
שחרורון היקר
אנא בלי שליפות מהמותן.
אתה לא רוצה תחרות בלוח כי פשוט לא יהיה לוח. (אתה תישן בלילות ואשתך ביום וצאצאיך דווקא בצהרים והעובדים שלך כל אחד ישן בשעה אחרת ככה שתהיה בעבודה כל היממה. והחקלאי לא ידע מתי בא אביב וקציר וכו' וכו')
אתה לא רוצה תחרות בשפות כי אז הקפיטל כופה עליך ועל צאצאיך ללמוד אנגלית. כי בשוק החופשי חייבים שפה אחת אחרת אין שוק.
אתה לא רוצה תחרות בחוקה כי אז בחוקה שלי אין לך קניינים בלי חלוקה ומותר לגנוב למי שאין קניינים ואפי' לרצוח את מי שמונע ממני את הטבע.
אתה לא רוצה תחרות במטבע, כי אז אין מטבע (הזהב והבייקון והדולר וכו' הם כולם נסמכים על האימפריה. כלומר חייב להיות מטבע אחת ועל פיה תעשה מיליון סוגי מטבעות, הם לא רלוונטים רק אולי להמציא עוד סוגי עבודות\הכנסות כמו חלפני כספים).
אפשר לחזור לחליפין טבעי כמו בימי קדם או כמו אצל האינקה ביבשת אמריקה. אבל אז אין לך את סגולת המטבע. אתה יכול תחרות בדגל אבל אז אין חברה במילא אין שוק. אתה יכול תחרות בחוקה אבל אז אין תחרות כי אין חברה (זה אותו שתי צדי המטבע, חברה = חוקה וחוקה = חברה שבלעדיהם אין חברה כמו החברה הישראלית שהיא לא חברה כי באמת אין לה חוקה) שאין חברה אין שוק ושאין שוק אין תחרות.
הטעות שלך היא בכך שאתה חושב שכל אלה הם כפיה. אתה לא יכול לדמיין מצב אנושי רציולני (זה מאוד מעניין אייך חסיד אדוק של הקפיטליזם אין לא אימון ברציונליות של האדם) כי זה מה שעושה החינוך המשטרי הכפייתי שתאמין בכך בכדי שתתן תוקף לקיומה.
אבל מה לעשות שהיהודים הוכיחו שזה אפשרי
אפשרי חוקה אישית פרטית אוניברסלי בלי משטר ובלי שוטר ובלי דגל רק דגל אישי (ברית המילה). אפי' בלי שפה יחידה (רק כול היהודים ידעו שתי שפות לפחות אחת לשון הקודש שהיא אוניברסלי ואחד השפה המקומי ואחד שפה של התבדלות שהיא למשל שפה האידיש. ואת כל זה עשו בלי משטר ובלי שוטר רק אך ורק בשוק החופשי עם רציונליות גרידה)
לפני המצאת החברה הכפייתית בהיסטוריה, החברה של חמורבי\נמרוד. לבני אנוש היית חוקה יחידה ולוח יחיד ושפה יחידה מסיבות רציונליות נטו.
לסיכום:
שאתה אומר "תחרות" אתה בהכרח אומר 1. שפה. 2. לוח 3. חוקה 4. מטבע 5. חברה.
בלעדיהם אין תחרות. וכל זה לא אמור להיות בכפיה כלומר לא צריך משטר ושוטר, מספיק רציונליות וחינוך חופשי.
הפרדוקס של החשיבה המוטעית שלך היא כמו לומר: אני רוצה "תחרות על עצם התחרות" "אני רוצה מטבע שהיא לא מטבע" "אני רוצה לוח שהיא לא לוח" "אני רוצה חוקה שהיא לא חוקה" "אני רוצה שפה שהיא לא שפה" "אני רוצה שוק חופשי שהיא לא שוק"
למעלה הסברתי לך את פרוש המילה ״תחרות״ – אני אנצל את התגובה הזאת כדי להסביר לך את משמעות המילה ״כפייה״
כפייה היא שימוש בכח או איום להשתמש בכח, על מנת לגרום למישהו לעשות משהו
ב״כח״ הכוונה לכח פיזי – לא ״כח עליון״, ״לא כוחות שוק״ וגם לא ״כח המחץ״
לכן, אם כולם מסביבך מדברים אנגלית, אף אחד לא כופה עליך לדבר אנגלית. אתה לא חייב לדבר אנגלית, אבל אפשר לטעון שזה רעיון לא רע ללמוד אנגלית כדי לדבר עם אנשים אחרים (כמו שזה רעיון טוב ללמוד את המשמעות של המילים שאתה משתמש בהם ולעשות שימוש בלוגיקה בסיסית)
שוב ושוב אתה בורח מן הלוגיקה הבסיסית בה אתה טוען כי צריך להשתמש.
בשם החופש והתחרות אתה קורא לכל דבר טוב רע. אין ויכוח בכלל ואני ומקס אמרנו זאת בכל הזדמנות, אבל אין לך טיעוני קש אחרים אז אתה חוזר לזה, על כך שכפיה או אלימות זה דבר רע. הדיון הוא אך ורק מה הם החוקים שכל אחד ואחד צריך לשאוף לקיים מבחירה אישית. וכאן הטענה היא שלוגית ניתן להגיע אך ורק למסקנה רציונלית אחת. שלחברה אזרחית כל אזרח יבחר באופן חופשי שיהיו חוקה אחת דגל אחד מטבע אחד וכו', כי כל דבר אחר הוא לא רציונלי.
שלום ערן,
עכשיו אולי כדאי להבין שעדיף שקרן התחקירים תערוך את התחקיר שנבחר במקום הרביעי בפער זעיר מול המקום השלישי. בנק ישראל, יחד עם כל הבנקים המרכזיים, הם אולי שורש כל הרע במצבנו הכלכלי האבסורדי שבו תמיד תמיד רק הציבור מפסיד. אבסורד.
אני אומר את דבריי גם במפגש של הקרן בחודש יולי.
בברכה,
אודי
פשוט מדהים