ראש הממשלה בינימין נתניהו. צילום: יוסי זמיר
ההחלטה של ועדת ההיתרים ביום חמישי לדחות את בקשתו של ראש הממשלה נתניהו בפעם החמישית לקבל מימון למשפטו מעמידה באור מביך את הניתוק שהוא מפגין ביחס למה שקורה במדינה. נתניהו, מזה 11 שנה בשלטון. לפחות בשנתיים האחרונות נתניהו מעסיק את ועדת הכספים בדרישה לקבל הטבות בתשלום מס, ומנהל בנוסף קרבות התשה מול ועדת ההיתרים לקבל סיוע למימון משפטו מבעלי הון. חלק מהמאבק מתנהל בזמן שישראל נמצאת באחד מהשפלים הכלכלייים שלה. אז מה באמת הונו של נתניהו והאם הוא באמת "נכה כלכלית", כפי שטען ח"כ מיקי זוהר?
למעשה, הנתון הזה הוא אחד הסודות הגדולים במערכת הפוליטית. אחד הדברים הבודדים שנתניהו הסכים לחשוף לציבור מרצונו עד כה הוא תלוש השכר שלו מ2016, שגם הוא כבר לא רלבנטי כי מאז זכה נתניהו להעלאת שכר יפה. את פירוט הונו עד היום לא הגיש לוועדת ההיתרים למרות שבג"ץ חייב אותו לעשות זאת כבר בשנה שעברה.
מי שניסה לדלות מידע מפורט של הוצאות המדינה על המשפחה נתקל בהרבה מהמקרים במסך שחור ענק הדומה לזה שבכניסה למעון בבלפור, או נאלץ לכלות שנים בבית משפט ובכתיבת עתירות על מנת כן לקבל אותו וגם אז לא תמיד בהצלחה. למעשה מאז שנת 2015 מסרב נתניהו לפרסם את הוצאות המדינה על מעונותיו בטענה שזה מצריך ממנו משאבים רבים.
על מנת לפענח את כתב החידה, לקחתי את מקצת המידע שכן יש על כל ההטבות והכספים שקיבל נתניהו כראש ממשלה הן מהמדינה והן מאנשים פרטיים, עשיתי חישובים ושערוכים זהירים בתרחישים החסכניים ביותר והגעתי לסכום מוערך ובלתי נתפס של למעלה מ55 מיליון ש"ח שנתניהו צבר לפי הפירוט הבא:
- כ-6 מיליון ש"ח ברוטו- סך הכנסותיו של נתניהו משכר במשך 11 שנותיו בבלפור. זה קרה אחרי ששכרו החודשי זינק בכ-15 אלף שקל מאז שנכנס לתפקידו בשנת 2009.
- כ-36 מיליון ש"ח הערכה שהמדינה הוציאה על כיסוי הוצאות מעונות ראש הממשלה – הסיבה היא שאנחנו עוסקים בהערכות ולא במספרים מדויקים היא בגלל שהשנים האחרונות שבהן פורסמו ההוצאות המעונות היתה בין 2009 ל2015. ההוצאה הכי נמוכה שנרשמה אז היתה 3 מיליון ש"ח ב2014 והגבוהה 5.4 מיליון ב2012. אם נלך עם התסריט החסכוני ביותר זה אומר שהמדינה הוציאה עד כה כ36 מיליון שח ב11 שנות שהייתו של נתניהו בבלפור. מתוכם עשרות אלפי שקלים בשנה הושקעו על שירותי סידור פרחים, ורכישת בגדים עבור שרה נתניהו. 94 אלף שח בשנה אחת הוצאו על איפור ועיצוב שיעור של ראש הממשלה. למעלה מ 350 אלף שח על ניקיונות, עבודות חשמל, מים, גינון, וכן על הזמנת ארוחות למעון בבלפור, למרות שהועסקה שם מבשלת. כרבע מיליון שקל מכספי ציבור ביזבזה משפחת נתניהו בממוצע בשנה עד 2015 על התחזוקה וניקיון הבית הפרטי בקיסריה, שבו הם שוהים בעיקר בסופי שבוע. חלק נכבד מהתקציב הזה הועבר למימון עלות המים בבריכה.
- הטבות מס עתידיות בשווי כולל של למעלה ממיליון שח על הבית והבריכה בקיסריה – בהליך חקיקה מזורז שהוביל ח"כ מיקי זוהר ב-2018, נקבע כי נתניהו גם יזכה לפטור ממס על הוצאות המדינה למחיית משפחתו ולהוצאות בווילה הפרטית שלו כולל הבריכה בקיסריה. לפי החוק את הוצאות משפחת נתניהו בקיסריה יממנו האזרחים גם 5 שנים אחרי שיעזוב את בלפור.
- כ12 מיליון ש"ח הרוויח מעסקת מניות מפוקפקת עם בן דודו – בשנת 2007 רכש נתניהו מניות במפעל SeaDrift, שניהל בן דודו נתן מיליקובסקי, בשווי של כ-4 מיליון שקל. לפי הדיווח, בשנת 2010, בזמן שכבר כיהן כראש ממשלה, מכר נתניהו את המניות במחיר של כ-16 מיליון שקל, מבלי שהייתה לכאורה כל הצדקה עסקית למחיר כה גבוה.
- מתנות בשווי מיליון ש"ח – על פי כתב האישום הנידון כעת בבית המשפט, קיבל נתניהו מתנות בשווי כולל של מיליון שקל בין השאר מארנון מילצ'ן ומג'יימס פאקר.
המספרים מוכיחים לפיכך שנתניהו הוא לכל פחות לא אחד שמחפש "איך לגמור את החודש" כמו שזוהר ציין. הם מוכיחים גם שבזבוז הזמן היקר של ועדת הכספים וועדת ההיתרים בענייניו האישיים של נתניהו במקום במיליון האיש שבאמת נזקקים לחסדי הוועדה, הפך את המנהיג למורם מהעם. לפחות נתניהו יכול להתגאות היום שהוא לא מאכזב את בוחריו וממלא עד תום את ססמת הבחירות שלו: "רק נתניהו".
לא.א.א
פשוט דברי הבל ורעות רוח המעידים על הכושר העל טבעי שלך לסגוד ל"מנהיג" ועל אפס היכולת לבקר ולו במקצת את מעשיו ודבריו.
גם אם נניח שהונו האישי הוא "רק" 20-15 מליון ש"ח (מניות שונות,דירות, תכשיטים ועוד) הרי גם זה הון משמעותי ביותר במיוחד למשפחה שכל הוצאותיה השוטפות הן על חשבוננו משלמי המיסים.
השוואה פשוטה לקודמו בתפקיד אולמרט,(נוכל ופושע מורשע בפני עצמו) שלקח סוללת עורכי דין יקרה והתמודד כנדרש וכמכובד בבית הדין, תעמיד אותך על אפסות טיעוניך.
לא ימין,לא שמאל ,פשוט מעט הגיון וקצת,קצת,יושר.
האם זה מוגזם לבקש ממך אדון א.א.א??
ראשי הממשלה הותיקים, בין משמאל בין מימין, היו צנועים: בן-גוריון, שרת, אשכול, גולדה, בגין, שמיר. ראשי הממשלה הצעירים יותר, בין מימין בין משמאל, לא היו צנועים. אפשר לומד שזו תוצאה של אמריקניזציה שעברה החברה הישראלית והעולם כולו. אפשר לומר שעדיף חברה משגשת שמנהיגיה לא צנועים מחברה ענייה שמנהיגיה צנועים. בפועל כשמדינת ישראל היתה ענייה, היתה מדיניות רווחה והיתה אחווה כללית למרות חילוקי הדעות. כיום הפערים בין עשירים ועניים עצומים ולדאבוננו השיח בין דעות שונות הוא כמעט שיח של חרשים. זה לא אומר שאי-אפשר לבנות חברה עשירה וצודקת, אלא שעל מנת לעשות זאת המנהיגים צריכים להיות שליחי ציבור ראויים, אנשי אמת וחסד שונאי בצע רודפי צדק ושלום, הפועלים לטובת הכלל. וכדי שיהיו מנהיגים ראויים, רצוי שרוב העם, בין ימין בין משמאל, יפסיקו להיות חסידים שוטים של מנהיגים בינוניים.
הרמב"ם וגם הרמב"ן וראשי ועוד , בניגוד לחלוטין לתפיסה החרדית האשכנזית של יוצאי פולין ליטא ..שהשתלטה בישראל, היתה תרבותית חברתית לאומית. 1. לימוד התורה , ליתר דיוק התלמוד הבבלי ופירושיו, היה במקביל ובנוסף לחובה לעבודה עצמאית המכבדת ומפרנסת את בעליה. 2. הרמב"ם התמודד עם העובדה שסיפורי התורה, למעשה כל העובדות והסיפורים בה החל מהפסוק בראשית ברא אלוהים את השמים ואת הארץ לא תואמים את המדע ולא את ההיסטוריה ( עובדתית אין שמים, אין רקיע, אין ארץ שטוחה, כדור הארץ נוצר מיליארדי שנה לאחר השמש והוא סובב אותו,,ובתורה אין יציר אויר , חידקים, וירוסים.. ובימי המבול ראיות חד משמעיות שמצרים ואשור בבל ותורכיה ולא סין לא כוסו במים..).2. לימוד התורה הוא זה שהחזיק וקיים את הדת היהודית ואת העם, ובמקביל והמשלים, כמו בייאן והיאנג, לא היתה קיימת השנאה והאנטישמיות..ללא היהדות לא היתה עליה לארץ והמציאות הנוכחית לא היתה מוגשמת. 3. החוכמה והתבונה הינה ליצור,לשלב בין ציונות של עבודה מדע עצמאות כלכלית ולימודי יהדות כתרבות אשר נוכחת קיימת ומשתנה מזה כ3000 שנים. כך היה בעבר, כפי שהמשנה קמה לאור ובגלל חורבן המקדש, והתלמוד הבבלי , הסותר בהרבה דברים את הירושלמי, התפתח בגלות בבל .4. חובה למצוא ולפתח תרבות יהודית ציונית התואמת את המציאות ולהוקיע , כדברי הרמב"ם ( משנה אבות ד ה) את הפרזיטיות החרדית ( שמוביל אותה ושודד את כספי המיסים, הינו חכ גפני ושותפיו) החייה על חשבון האלמנות, הנכים, הפנסיונרים, וגוזלים כספי בתי החולים וכן הלאה. 5. אנו במשבר חברתי אדיר- העוני גדול, המצוקה הכלכלית הינה נוראה. חובה ומייד להתארגן מחדש.
מדינת ישראל מחולקת לשתי קבוצות. אלו שבעד ביבי ואלו שנגדו.
כנראה שאין שום אדם על הגדר, שטרם גיבש את דעתו על הלגיטימיות של שלטונו של ביבי.
כך שכבר לא נשאר את מי לשכנע.
מחנה ביבי מספרים לעצמם שאלו האשמות של ארגוני שמאל קיצוניים, רדיפה אישית של התקשורת, המשפט והמשטרה ובכל מקרה הוא האדם המתאים ביותר. אין אלטרנטיבה וגם לא תהיה.
מחנה אנטי ביבי, המידע החדש לא משנה במאום את דעתם באשר ללגיטימיות של ביבי. עוד טענה שמצטרפת למאות טענות שמראות שביבי אינו ראוי.
כך שלמעשה לפוסט ולעובדות המתוארות אין שום משמעות. אף אחד לא ישתכנע. אף אחד לא ישנה את דעתו.
זוהי המחשה טובה לעידן הפוסט-אמת. העובדות לא משנות. רק הנרטיב חשוב. וכולם מנסים לחיות לפי הנרטיב המקודש שלהם. לאמת אין שום ערך ויש שיגידו שמעולם גם לא היה לה ערך.
בסופו של דבר העובדות החדשות שמתגלות והחשיפות העיתונאיות אינן משנות את דעתו של איש. כל אחד בוחר את החדשות המתאימות לו ומסמן את השאר כפייק ניוז. אנשים ישמעו רק את מה שמחזק את דעתם הקיימת בעניין מסויים והשאר יסומן כתעמולה של ארגונים עויינים או חובבי קונספורציות.
המציאות טופחת על פניהם של הנסים מפניה.
הפסקנות העולה מתגובתו של אריק חשודה בעיני בבניית תרוצים למה לא לקום מהכורסא ולהפוך כל אבן במציאת דרכים להביא לחלחול העובדות למודעות הציבור כדי ליצור שנוי. מתנצלת אם טעיתי… צריך רק עוד שלושה מנדטים לגוש האנטי ביבי (איני בטוחה שזה הגוש שלך) ואין לקבוע שזה בלתי אפשרי. כבר יש תזוזה קלה לכיוון ירידה של מחנה נתניהו. צריך לעשות הכל כדי להוריד את מלאך החבלה נתניהו מכסאו, למרות שאין בטחון מה יהיו התוצאות למאמצים כאלו. צריך לעשות במובן של לעשות הרבה. המון. כי אין ברירה.
נתניהו לא הבעיה. הוא סימפטום לאוכלוסיית ישראל שעברה תהליך.
ממדינה שנשלטת על ידי יהודי אשכנז שהיו מתנשאים וגזענים כלפי יהודי מדינות ערב, הפכנו למדינה שהמזרחיים הם הרוב והם הדומיננטיים. כן גם במוזיקה.
נתניהו לא מזרחי. שופטי העליון רובם גם לא. נתניהו יודע איך להגיע ללב המזרחי.
נתניהו ואישתו לא דתיים ולא אוהבי מזרחים באמת. אבל נתניהו יש את הכישרון להציג דברים הפוך מהאמת. ולשכנע.
לשכנע משוכנעים למעשה. כי המזרחיים לא מאמינים לבתי המשפט ולשופטים ולפרקליטות ולשמאל האשכנזי . כך שכל הטענות נגדו, גם אם יהיו נכונות, לא מעניינות ציבור גדול תומך נתניהו. השינאה וחוסר האמון למערכת אליטיסטית שנכשלה ביחסה לעולי מדינות ערב, המזרחיים, קיימת .גם היום.
נתניהו רוכב על זה יפה מאוד.
השמאל נתפס כאשכנזי ברובו. וזה גם נכון.
הכישלון של רבין ואוסלו המית אסון על השמאל שלמעשה נמחק כמעט לחלוטין.
כך אנחנו מוצאים את עצמנו היום עם ראש ממשלה שהוא פרצופה של המדינה. ושל רצון חצי מהעם.
אשכנזי ושמאלן זה סדין אדום למזרחי.
אני מעדיף את היום, את ראש הממשלה הזה. אף אחד לא מתגעגע לרבין שלוקח אותנו להרפתקאות שלום מזוייפות תוך כדי פיצוצנו באוטובוסים ובמסעדות.
נתניהו הרע. במיעוטו.
מעדיף את שילטון אמסלם ביטן המרוקאים מגזעני מפאי האשכנזים של פעם, שהיו מושחתים גם כן רק שלא נתפסו בתקופתם.
יוסי היקר, אתה כותב ממעמקי ליבך אבל לחלוטין ללא מידע והבנת והכרת ההיסטוריה. 1. כיליד אוסטריה הגעתי לארץ בגיל 3 לפני 68 שנים, כולנו יוצאי אירופה הובלנו לישובים נידחים בצפון בדרום ובמזרח. הגעתי לרחובות לאחר תקופה בבני ברק, לפחון. חיינו מתלושים, אבי עבד בקטיף תפוזים, הכנת סיד לבניה ועוד רק על מנת להתקיים. כל ימי עד שהתגייסתי ב1967 לסיירת גולני, סייעתי להם בפרנסה. כל תקופת שירותי בגולני,דרתי צקופה ארוכה בתעלה בהתשה כצלף, שלחתי כסף להורי מהחיסכון .
כל לימודי, 5 תארים, הושגו לבד , ללא ערה מהורי,מעבודה ומלגות. כן אני והדור שלי האשכנזים לא בכו, לא יללו, לא האשימו את האשנזים המפאיניקים, למרות שאבי היה מקופח ללא פנקס אדום, כי היה באצל בחול ופוצץ רכבת בריטית באוסטריה והטה ברשימה השחורה של מפאי. היינו מקופחים אבל גאים. כך גם היו מקופחים יוצאי תימן, שעלו לארץ לפני..ויוצאי רומניה שאותם החליפו יוצאי מרוקו, ויוצאי תורכיה בולגריה ועוד. רק קבוצה אחת מושכת מיללת מאשימה מתלוננת, ממש זהה למנטליות הערבית הפלסטינית שעשו הכל להשמדת המפעל הציוני משנות ה20 של ה 120 ואחר תקפו את כל הישוב היהודי בתמיכה של גרמניה ואיטליה במטרה אחת. ועתה מתלוננים יל גירושש וקיפוח כי הם לא הצליחו להשמי אותנו. במהלך המאורעות ומלחמת השחרור מי שלחם, מי שהחזיק את הגבול, מי שבנה את הכלכלה, מי שהעלה את שרידי השואה ואת יהודי התפוצות היו בעיקר האשכנזים יוצאי אירופה שעלו שנים קודם, ואתה בז להם במקום להודות להם ולסלוח על המשגים. והנה, גם היום התרבות האירופאית הינה המושא לקנאה וכל מי שיורד מהארץ לא חוזר לתימן מרוקו או עירק או רומניה או תורכיה אלא למדינות אשכנז, למדינות שבנו ויצרו והקימו יוצאי אירופה כמו קנדה אוסטרחיה ניו זילנד . מדוע גם עתה, 71 שנה לאחר , ראה התפלגות הרופאים המהנדסים אנשי ההיטק וכן הלאה..האם גם עתה האשכנזים המפאיניקים אשמים? ואולי תתפקח ושחרר
ראובן גרפיט הנכבד,
עד היום, ניתן לראות בפיזור האוכלוסיה בארץ מקום המדינה והעליות היהודים מארצות ערב, מראה את התפיסה ששלטה אז.
המרוקאים בשדרות אופקים נתיבות
פולנים בעלי בניינים ואדמות בתל אביב.
רעננה אנגלוסקסים.
די די טי רוסס על עולים . כולל הוריי .למניעת מחלות. על עולי ארצות ערב.
הם קיבלו פיצוי מהמדינה על כך.
תימנים שוכנו בכרם התימנים לשמש כוח עבודה לאשכנזים . כתחליף לערבים.
גם גם שכונות ברחוב ראשונים ברמת השרון, שיכון המזרח ברשלצ. תימנים היוו תחליף לערבים.
האשכנזים אכן הקימו את המדינה. באו מארצות מתקדמות והיו משכילים וחכמים ומפותחים לאין שאור מעולי ארצות ערב הפרימיטיבים. הכל נכון.
אבל היחס הגזעני שנובע מכך לא ניתן להסתרה. ולא ניתן לשכתב את ההסטוריה,הלא רחוקה. כנראה טבעי היה הדבר,בגלל הפערים והשונות בין האוכלוסיות בארץ באותה תקופה.
ליוסי,
"ב־16 במרץ 2003, בנאום לאומה הסובלת ממצב כלכלי מחורבן, הבריק שר האוצר בנימין נתניהו במשל השמן והרזה.
הרזה הוא הסקטור הפרטי, השמן הסקטור הציבורי. השמן רוכב על הרזה ומועך אותו.
נתניהו הגדול בנאום חוצב להבות, הסביר שצריך לצמצם את הוצאות הסקטור הציבורי ולגרום לשמן לרזות לטובת הסקטור הפרטי,
שצריך להשמין קצת ולהתאושש, שלא יתמוטט.
ראש הממשלה, השולט הכל יכול בביטחון, בכלכלה ובבריאות של תושבי מדינת ישראל, שכח את המשל הנפלא שלו.
הממשלה התנפחה לממדי שיא – ל"ו שמנים נפוחים מהטבות ופינוקים, ועוד ט"ז סגנים עם לשכות, עוזרים, נהגים, יועצים ותקציב הוצאות.
לכולם מנכ"לים עם משכורות שמנות והטבות מופלגות.
השמן השמין לממדים חסרי תקדים, בזמן שהאזרחים הפשוטים נאנקים מעול המסים ויוקר מחיה. כולם מנסים לשרוד, חלקם הגדול ללא הצלחה.
השמן כבר שוקל 90 קילו, והרזה רק 20. הצורך במהפך בין השמן לרזה נכשל.
זאב ז'בוטינסקי, האיש הנערץ על ידי אנשי הימין, הסביר כבר בנובמבר 1934 מה המחויבות של המדינה כלפי אזרחיה.
הוא קרא לזה חמש המ"מים: מזון, מעון, מלבוש, מורה ומרפא.
נתניהו, ראש הממשלה כבר 14 שנים, נכשל בכל חמש המ"מים. במדינת ישראל, יולי 2020,
מספר האנשים הרעבים הולך וגדל, והוא ילך ויגדל לנוכח המצב המחורבן.
אין לו בעיית דיור. הוא לא צריך לשלם משכנתה או שכר דירה. גם לא חשבונות חשמל, מים או ארנונה. אלו מושגים שהוא קורא עליהם בעיתון.
עם הווילה בקיסריה, הבית הממומן בבלפור ועוד כמה נכסים וחשבונות בנקים שופעי ממון הוא יכול להמשיל עוד אלף פעם את משל השמן והרזה.
השמן ימשיך להשמין והרזה לרזות, עד שעוד מעט יהיה שקוף.
המונח חמש המ"מים של ז'בוטינסקי זוכה מדי פעם לאזכור ציבורי דווקא על ידי מי שמוגדרים כשמאלנים. חמש המ"מים הם סוציאליזם טהור.
הקפיטליסטים החזיריים לא מוכנים לקבל את העובדה שמדינה צריכה לדאוג שלאזרחיה יהיה מזון, תהיה קורת גג, יהיה בגד ללבוש, יהיה חינוך ותהיה רפואה שתטפל בחולים.
המצב כיום בישראל עבור חלק הולך וגדל של האוכלוסייה הוא ההפך הגמור מחמש המ"מים, ובגין ניהול כושל של המלחמה במגיפת הקורונה המצב הולך ומחמיר.
שבוע האחרון, לנוכח פעילותם האגרסיבית מדי של שוטרי משטרת ישראל בזמן הטלת קנסות בענייני מסיכות,
היו אזרחים הגונים שציפו שהשר הנכבד ינקוט עמדה תקיפה לנוכח התמונות הקשות שבהן נראים שוטרים כשהם מתנהגים בצורה ברוטלית מוגזמת.
היו שציפו שהשר אוחנה(וראש הממשלה) ייצא בהצהרה ואזהרה לשוטרים, שהם צריכים לשמור על שלום הציבור ולא לכסח ראשים, ידיים ורגליים של הציבור".
מתוך כתבה של נתן זהבי במעריב 10/07/2020
משנה אבות ד ה
רַבִּי יִשְׁמָעֵאל (בְּנוֹ) אוֹמֵר, הַלּוֹמֵד תּוֹרָה עַל מְנָת לְלַמֵּד, מַסְפִּיקִין בְּיָדוֹ לִלְמוֹד וּלְלַמֵּד.
וְהַלּוֹמֵד עַל מְנָת לַעֲשׂוֹת, מַסְפִּיקִין בְּיָדוֹ לִלְמוֹד וּלְלַמֵּד לִשְׁמוֹר וְלַעֲשׂוֹת.
רַבִּי צָדוֹק אוֹמֵר, אַל תַּעֲשֵׂם עֲטָרָה לְהִתְגַּדֵּל בָּהֶם, וְלֹא קַרְדֹּם לַחְפּוֹר בָּהֶם.
וְכָךְ הָיָה הִלֵּל אוֹמֵר, וּדְאִשְׁתַּמֵּשׁ בְּתַגָּא, חֳלָף.
הָא לָמַדְתָּ, כָּל הַנֶּהֱנֶה מִדִּבְרֵי תוֹרָה, נוֹטֵל חַיָּיו מִן הָעוֹלָם:
פירוש הרמבם
אחרי אשר הסכמתי שלא אדבר בזאת הצוואה מפני שהיא מבוארת ולדעתי ג"כ שדברי בה לא יאות לרוב חכמי התורה הגדולים ואפשר לכולן חזרתי מהסכמתי ואדבר בה מבלתי שאשגיח לקודמים או לנמצאים. דע שזה שאמר שלא תעשה התורה קורדום לחפור בו כלומר לא תחשבהו כלי לחיות בו ובאר ואמר כי כל מי שיהנה בעולם הזה בכבוד התורה נוטל חייו מן העולם פירוש מחיי העולם הבא והתעוותו בני האדם בזה הלשון הנגלה והשליכוהו אחרי גיום ונתלו בפשטי הדברים שלא יבינום ואני אפרשם וקבעו להם חוקים על יחידים ועל קהלות והביאו בני אדם לחשוב בסכלות גמורה שזה מחוייב וראוי שיעזרו חכמים והתלמידים והאנשים המתעסקים בתורה ותורתן אומנותן וזה הכל טעות ולא נמצא בתורה ולא בדברי החכמים דבר שיאמת אותו ולא רגלים שישען עליהם כלל שאנחנו כשנעיין בדברי רז"ל לא נמצא אצלם שהיו מבקשים ממון מבני אדם ולא היו מקבצים ממון לישיבות הנכבדות והיקרות ולא לראשי גליות לא לדייניהם ולא למרביצי התורה ולא לא' מהגדולים ולא לשאר בני אדם מן העם אבל נמצא בכל דור ודור בכל קהלותיהם שהיה בהן עני בתכלית עניות ועשיר גדול בתכלית העושר וחלילה לי לחשוד הדורות ההם שהם לא היו גומלי חסד ונותני צדקה כי אמנם העני ההוא אילו פשט ידו לקחת היו ממלאים ביתו זהב ופנינים אלא שלא היה רוצה אבל היה מסתפק במלאכתו שהיה מתפרנס בה אם בריוח אם בדוחק והיה בז למה שבידי אדם כי התורה מנעתו מזה וכבר ידעת שהלל הזקן היה חוטב עצים והיה לומד לפני שמעיה ואבטליון והיה עני בתכלית העניות ומעלתו היתה כאשר ידעת מתלמידיו אשר נמשלו כמשה ואהרן ויהושע והקטן שבתלמידיו רבן יוחנן בן זכאי ואין ספק למשכיל שאילו היה מורה לאנשי דורו ליהנות מהן לא היו מניחין אותו לחטוב עצים. ור' חנינא בן דוסא שיצאה בת קול ואמרה כל העולם [כלו] אינו נזון אלא בשביל חנינא בני וחנינא בני די לו בקב חרובין מע"ש לע"ש ולא היה מבקש מבני אדם וקרנא היה דיין בא"י והוא הוה דלי דולא וכשהיו באין בעלי הדין לפניו היה אומר תנו לי מי שידלה במקומי או תנו לי כדי בטילתי ואדון לכם ולא היו ישראל שבדורם לא אכזרים ולא בלתי גומלי חסדים ולא מצאנו חכם מן החכמים *עניים שהיה מגנה אנשי דורו על שלא היו מעשרים אותם חלילה להם אבל הם בעצמם היו חסידים מאמינים האמת לעצמם והיו מאמינים בהשי"ת ובתורת משה אשר בה יזכה האדם לחיי העוה"ב ולא היו מתירים לעצמם לבקש ממון מבני אדם והיו רואים שלקיחתו היה חלול השם בעיני ההמון מפני שיחשבו שהתורה מלאכה מהמלאכות אשר יחיה בהם אדם ותתבזה בעיניהם ויהיה מי שעושה זה דבר השם בזה ואמנם התעו אלה המתגברין לחלוק על האמת ועל הפסוקים הפשוטים והנגלים בלקיחת ממון בני אדם ברצונם או על כרחם מהמעשים אשר ימצאו בגמ' מאנשי בעלי מומין בגופותיהם או זקנים באו בימים עד שא"א להם לעשות מלאכה שאין תחבולה להם אלא לקחת ממון מאחרים ואם לא מה יעשו הימותו זה לא צותה התורה ואתה תמצא המעשה אשר הביאו ראיה ממנו באמרם היתה כאניות סוחר ממרחק תביא לחמה בבעל מום שאינו יכול לעשות מלאכה אבל עם היכולת לא המציא אליו התורה דרך: ורב יוסף היה מוליך עצים ממקום למקום והיה אומר (יפה) [גדולה] מלאכה שמחממת בעליה ר"ל עם טורח אבריו כי בהוליכו העצים הכבדים היה מתחמם גופו בלא ספק והיה משבח זה ושמח בו והיה נהנה במה שחלק לו השם ית' מה שאצלו במעלות ההסתפקות ושמעתי המשוגעים המבוהלים הנתלים בראיות שהביאו באמרם הרוצה ליהנות יהנה כאלישע והרוצה שלא ליהנות אל יהנה כשמואל הרמתי וזה אינו דומה לזה אשר מביאים כלל אבל זה אצלי הטעה גדולה מהביא ראיה ממנו מפני שהוא מבואר ואינו מקום שיטעה האדם בו שאלישע לא היה מקבל ממון מבני אדם כ"ש שלא היה מבקש מהם וקובע להם חוקים חלילה לשם אמנם היה מקבל כבוד לבד כשהיה מאכסן אותו אדם בעברו עליו להיות בבית אצלו והיה אוכל לחמו בלילה ההוא או ביום ההוא והיה שב לעסקיו ושמואל לא היה נכנס לבית אדם ולא היה אוכל משום אדם וכיוצא בזה אמרו חכמים ז"ל שתלמיד חכם כשירצה להדמות בזה עד שלא יכנס לבית אדם הרשות בידו ואם ירצה להתאכסן אצל אדם בעברו עליו לצורך הוצאת הדרך הרשות בידו מפני שכבר הזהירו מלאכול אצל כל אדם שלא לצורך ואמרו ת"ח המרבה סעודתו בכל מקום וכו' ואמרו כל סעודה שאינה של מצוה אסור להת"ח ליהנות ממנה ולמה אאריך בזה הענין ואמנם אזכיר המעשה אשר התבאר בגמ' והוא שאדם א' שהיה לו כרם והיו נכנסים בו הגנבים וכל פעם אשר היה רואה אותן בכל יום [היה] מוצא פירותיו מתמעטין והולכין ולא היה ספק בו שאחד מן הגנבים נתן עיניו בו והיה מצטער מזה כל ימי הבציר עד שבצר ממנו מה שבצר וצמקם עד שיבשו ואסף הצמוקים ודרך בני אדם כשיאספו הצמוקים שיפלו מהם גרגרים מן התאנים ומן הענבים ומותר לאכלן מפני שהם הפקר וכבר הניחום בעלים למעוטם למוצאיהם ובא ר' טרפון במקרה יום א' לכרם ההוא וישב ולקט מן הצמוקים שנפלו והיה אוכל אותם ובא בעל הכרם וחשב שזה היה הגנב שגנב ממנו כל השנה ולא היה מכיר אותו אבל שמע עליו ולקחו מיד והתחזק עליו ושם אותו בשק אחד ושם אותו על גבו להשליכו בנהר וכשראה ר' טרפון כך צעק ואמר אוי לו לטרפון שזה הרגו וכששמע בעל כרם הניחו וברח לדעתו שחטא חטא גדול והיה רבי טרפון מצטער מן היום ההוא והלאה כל ימיו ומתאבל על מה שאירע לו שהציל את עצמו בכבוד התורה והוא היה עשיר גדול והיה יכול לומר הניחני ואני אתן לך כך וכך זהובים והיה נותנם לו ולא היה צריך להודיע שהוא ר' טרפון והיה מציל את עצמו בממונו ולא בתורה ואמרו כל ימיו של אותו צדיק היה מצטער על דבר זה ואמר אוי לי שהשתמשתי בכתרה של תורה שכל המשתמש בכתרה של תורה אין לו חלק לעוה"ב ונעקר מן העולם ואמרו בזה משום דר' טרפון עשיר גדול היה וה"ל לפיוסיה בדמים. וכן פתח רבינו הקדוש ע"ה אוצרות בשנת רעבון ואמר כל מי שירצה לבא לקחת פרנסתו יבוא ויתפרנס ובלבד שיהיה ת"ח ובא ר' יונתן בן עמרם ועמד לפניו והוא לא היה מכיר אותו אמר לו רבי פרנסני א"ל קרית לא שנית לא אלא במה אפרנסך אמר לו פרנסני ככלב וכעורב ר"ל אע"פ שאין בי חכמה כמו שיפרנס הש"י חיה טמאה ועוף טמא שאין ע"ה פחות מהם ונתן לו ואח"כ נתחרט באשר פתהו בדבריו ואמר אוי לי שנהנה ע"ה מנכסי ואמרו לו השומעים מה שאירע לו אולי יונתן בן עמרם תלמידך הוא שאינו רוצה ליהנות בכבוד התורה כשיוכל להשמר מזה ואפי' בתחבולה וחקר ומצא הענין כן וב' המעשים האלה ישתיקו כל חולק בזה הענין. ואמנם הדברים אשר התירה אותם התורה לת"ח הוא שיתנו ממונם לאדם לעשות בו סחורה בבחירתו ויהיה השכר כולו להם אם ירצה והעושה זה יש לו שכר גדול עליו וזהו מטיל מלאי לכיס של ת"ח ושתמכר סחורתם לפני כל סחורה ושיקנו להם בתחלת השוק אלה הם חוקים שקבע להם הי"ת כמו שקבע המתנות לכהן והמעשרות ללוי לפי מה שבא בקבלה כי שתי הפעולות האלה יעשו אותם סוחרים קצתם עם קצתם על דרך כבוד ואע"פ שאין שם חכמה כדי הוא ת"ח להיות כע"ה נכבד וכן הקילה התורה מתלמידי חכמים חקי הארנוניות ואכסניות החיל וחקים המיוחדים בכל איש ואיש והם הנקראים כסף גלגולת יפרעו בעבורם הקהל וכן בנין החומות וכיוצא בהן ואפילו היה הת"ח בעל ממון לא יתחייב דבר מכל זה וכבר הורה רבי' יוסף הלוי ז"ל לאיש במקום אחד שהיו לו גנות ופרדסים שהיה חייב בעבורם אלפי זהובים ואמר שיפטר מתת בעבורם דבר מכל מה שזכרנו מפני שהיה ת"ח ואע"פ שהיה נותן במס ההוא אפילו עני שבישראל וזהו דין תורה כמו שפטרה התורה מחצית השקל מן הכהנים כמו שבארנו במקומו ומה שדומה לזה:
שידונו עם מי שצריך בנושא הזה ויתקנו את העיוות אם ישנו
השיטה הזו, שמי שלומד לא צריך לעבוד, ואפילו אסור לו בשלבים מסוימים, התחילה לפני מאתיים שנה באירופה, נראה לי שזה פחות או יותר הזמן שהתחיל הקפיטליזם, וכנראה עורר איבה בין המעמדות שנוצרו, זה טעות שמשחיתה כל חלקה טובה בעם ישראל, ובעולם כולו כתוצאה של זה, לי, כיהודי מעם ישראל, שרואה כמה אנחנו סובלים, ומבין שזה כנראה בגלל העניין הזה, מאוד כואב.
זה בדיוק הסיבה שלימוד תורה זה בזבוז זמן משווע. כוונתך הייתה יכולה להיות מובהרת בדיוק ב 2 – 3 שורות, אבל במקום זה בזבזת את הזמן שלך בכתיבה, שלי בקריאה ועשית כאב ראש לכל השאר.
לימוד תורה לא מיותר הוא הכרחי להמשך קיום המצוות
לאמיר,
צודק כמובן.
על הכותב למעלה נאמר בתנ"ך "כה אמר יהוה מה מצאו אבותיכם בי עול כי רחקו מעלי וילכו אחרי ההבל ויהבלו"(ירמיהו).
לא מבחין בין עיקר לטפל.
טובע במלל.
מחמיץ את העיקר ומטעה.
אומרים שמי שלא מסוגל לתמצת, אין לו מה לאמר.
איננו מסוגל להבחין בעיקר ובאמת, אין לו כבוד לזמנם היקר של קוראיו, מטרתו הסחת דעת, בלבול והולכת שולל.
מאמר עלוב.
ביבי מנסה לגייס כסף לתשלום שכ"ט עו"ד. אתה טוען שהוא אמור לשלם לעורכי
הדין בעזרת "הטבת המס" ? בעזרת הכסף שבו נרכשו הבגדים לאשתו ?
55 מליון הם במקרה הטוב עלויות שלו למעסיק שלו,לא כסף שיש לו בבנק לשלם למישהו.
מה בכלל הקשר בין עלות של עובד למעביד שלו,לשאלה כמה כסף זמין תזרימית עבור העובד ?
כתבת תעמולה פאתטית שמזכירה את פראבדה.
צריך לרסק את 2 ארגוני הטרור ששולטים בישראל : זה של השקרים והשיימינג + זה של התיקים והחקירות.
לא צריך לימוד תורה ולא צריך מצוות. שניהם לא קשורים ליהדות.
יהדות היא מה שכתוב בתנ"ך. יהדות היא מה שאלוהים רוצה מאיתנו.
מה שכת הרבנים רוצה מאיתנו,זו דת אחרת לגמרי,לא קשורה ליהדות בשום צורה,
ונועדה אך ורק לשמר עריצות עוברת בירושה של כוהני דת והמשפחות שלהם.